crosstyre + vtr

schizvoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
crf 450, snart även vtr
Ska köpa en honda vtr (kanske ni kallar för touringhoj?) vilken dag som helst nu och då ska naturligtvis ett fatbarstyre på så snabbt som möjligt. Alternativen verkar då vara följande:
1. köpa en gaffelkrona med fästen för crosstyre (vilket förmodligen är svårt att få tag på till vtr?)
2. bli kompis med någon som har tillgång till cnc fräs och bra aluminium (kan bli tidsödande och svårt när man har dåligt med social kompetens)
3. borra! låter enkelt och bra men kan försvaga styrkronan och vara lite farligt? och därför så bör man förstärka med tex epoxi eftersom svetsning i aluminium kan göra mer skada än nytta? Går det bra att besiktiga när man har borrat?

tacksam för alla kommentarer, för övrigt så tänkte jag att den ska bli mattsvart och täckt av små blanksvarta döskallar, bör iallafall bli originellt och rätt hardcore enligt min mening.

schizvoid skrev:
2070701 Ska köpa en honda vtr (kanske ni kallar för touringhoj?) vilken dag som helst nu och då ska naturligtvis ett fatbarstyre på så snabbt som möjligt. Alternativen verkar då vara följande:
1. köpa en gaffelkrona med fästen för crosstyre (vilket förmodligen är svårt att få tag på till vtr?)
2. bli kompis med någon som har tillgång till cnc fräs och bra aluminium (kan bli tidsödande och svårt när man har dåligt med social kompetens)
3. borra! låter enkelt och bra men kan försvaga styrkronan och vara lite farligt? och därför så bör man förstärka med tex epoxi eftersom svetsning i aluminium kan göra mer skada än nytta? Går det bra att besiktiga när man har borrat?

tacksam för alla kommentarer, för övrigt så tänkte jag att den ska bli mattsvart och täckt av små blanksvarta döskallar, bör iallafall bli originellt och rätt hardcore enligt min mening.

Du hittar saker till vtr på nästan alla tyska sidor om streetfighters.
Annars kan du snacka med ATLAS han vet nog vart du hittar delar.
Lycka till!!!!
Själv så e jag klar snart med mitt bygge :banana

SJOLLA skrev:
2072423 Du hittar saker till vtr på nästan alla tyska sidor om streetfighters.
Annars kan du snacka med ATLAS han vet nog vart du hittar delar.
Lycka till!!!!
Själv så e jag klar snart med mitt bygge :banana

:tummenupp kanon, då är det bara att leta, aber ich forstehen klein deutsch.
Får man se några bilder på ditt projekt kanske? :7peta
(mycke kul smilies här)

schizvoid skrev:
2072865 :tummenupp kanon, då är det bara att leta, aber ich forstehen klein deutsch.
Får man se några bilder på ditt projekt kanske? :7peta
(mycke kul smilies här)
Jag e med i streetfighter tävlingen så du får nog vänta lite men snart så!! :banana

schizvoid skrev:
2070701 Ska köpa en honda vtr (kanske ni kallar för touringhoj?) vilken dag som helst nu och då ska naturligtvis ett fatbarstyre på så snabbt som möjligt. Alternativen verkar då vara följande:

Tjena,

jag kör vtr. Kolla in www.vtr.nu , där finns många tips och bra länkar. Några i vtr-klubben har byggt om sina hojar till streetfighter vet jag.

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...