"crossstyre" på cbr600rr med kåpor i behåll

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vet inte riktigt om det här är rätt forum eftersom det bara handlar om att byta styre, men är det fel må nån moderator flytta tråden.
iden är att bara byta styre på ovanstående hoj för att få bättre sittställning och inte ta bort några kåpor.
Frågan som då uppstår, hur mycket ivägen blir kåpan och kåpglaset?
Blir det helt osvängbart för styret tar i kåpan?
Finns det nån färdig lösning på problemet, eller blir det till att bygga om kåpan själv för att få det att passa?
(blir nog inget riktigt crossstyre heller, mer touringstyre ala horneten)

ska du köra cross med en 600RR? :confused:

i alla fall... i sånna fall måste du kapa lite i toppkåpan, och det kommer inte bli snyggt på ngt sätt.

Gör så här istället: köp ett par lösa race-clipon av valfritt märke som du sätter uppochner istället. finns olika att välja på med olika vinklar. MYCKET snyggare än cross-styre och uppfyller nog dina ändamål.

Last edited:
men jag vet hur du kan göra! istället för att byta styre så kan vi byta hoj!! rakt av(utan pengar imellan) du och jag. du får min gammel gixxer med en skön och bekväm körställning så tar jag din cbr600rr smart va:tummenupp

Tackar för tipsen, det där umbaukit verkar ju vara precis det jag söker.

Anledningen till frågan är följande:
Min nuvarande hoj är en hornet 600S och jag är nöjd med kåpan och körställning på den, men fjädringen är horribel och lite mer kraft i motorn skulle inte skada.

Så möjlighterna är att uppgradera horneten för ett antal 10000 eller köpa en vassare hoj och sätta "rätt" styre på den =)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back