CROSSPLANE-tråd - Allt om Yamaha R1 med Crossplanemotor

Det är det enda som räddar det hela.... men hade varit kul o greja lite med den ändå innan.... btw du kör väl inte 95 i din nya fina R1a det ska vara 98 sa ja te di! =)
 
13035590_10153574295007963_1513634398_o.jpg Såhär blev det med skylhållaren från kina på hojen som är i helt rätt färgkombo! =)
 
oki ser ju bra ut, jag köper grisen i säcken där o får nåt påmonterat vid 100-milaservicen... vilket verkar dröja som vädret är och har varit, varmaste mars på 136 år - up yours säger jag till NASA.

Har du fler planer, tex ta bort katten?
 
njae vet inte om jag vill det för då måste jag ha en jättestor slutljudämpare för att klara bandagskraven.... Nä det blir väl lite kraschpuckar och lite sånt bara tror jag!
 
Ja med tanke på hur mkt min 12:a lät utan kat samt hur kinkiga dom är på tex Knutstorp så är det nog bara att fetglömma. Funderar själv på bara slipon, tex den här http://www.xlmoto.se/mivv-slip-on-suono-behaller-oe-kat/yamaha-yzf-r1-2016 men vad jag har förstått så hör man knappt nån skillnad alls om man bara byter till annat slipon då det mesta av ljuddämpningen finns i kattlådan.

Det här är enda modden jag har gjort på min hittills, 6 Ah är inte mkt att hänga i granen
DSC_0063_2.jpg
 
Last edited:
ctek kabel sätter mascotmotor i standard i alla hojar dom säljer så det är jäkligt najs! Slipon som du säger för utseendets skull, bobiner till depåstöd har jag monterat, en tankpad sitter det med, skylthållaren, stompgrips ska på, jag har bytt till rejsväxlat, kraschpuckar kommer, provade polarens kina singelkuts riktigt bra passform faktiskt men färgen stämmde inte jättebra men det funkar.
 
Då det kommit en ny modell 2015 så lägger jag in ett önskemål - För att särskilja de olika Rettorna så diskuteras först och främst just 09-14 års "för och nackdelar" i denna tråden.

Gäller ovanstående fortfarande? Crossplane som Crossplane kan jag tycka samtidigt som det förvisso skiljer en hel del :) Är i valet o kvalet om jag ska starta en "2015+ Yamaha R1 - R1M"-tråd
Pros:
Blir inga missförstånd vilken årsmodell det gäller
Cons:
Mindre inlägg i resp tråd

Vad tycker du?

In the mean time, eller bortsett från att jag saknar ljudet från min decattade 12:a så är jag jättenöjd:
https://www.youtube.com/watch?v=y_uOoJs4N4w
 
Gäller ovanstående fortfarande?

:krama Bättre med lite ös i tråden än en tråd som självdör :tummenupp

Jag tycker att alla crossplanare ska skriva i denna tråden !

Anledningen till att jag "sorterade upp det" med min trådstart om crossplanen är att jag upplevde "R1 och R6"-tråden som så spretig och rörig då alla möjliga modeller av R1:an.....OCH R6:an !! diskuterades där, och det var svårt att hitta den relevanta infon om just min hojmodell - Därför tyckte jag att en utbrytning till en dedikerad crossplane-tråd var befogad.

Men det ska ju samtidigt vara lite "liv och rörelse" i en tråd också....ingen mening att ha en tråd där det inte skrivs något.

(Ska ändra "reglerna" i trådstarten DiRecKt)

PS - Jag la in en bild på din nya R1:a i trådstarten, hoppas det är okej
 
Last edited:
I mitt garage finns bara röd-vita hojar :) hmm kan sakna min WGP R1 lite nu med tanke på hur fint den lät och vilken fin lack den hade...
DSC_0010_3.jpg
 
Är du nöjd med Flashningen ?.

Jag också! Nu blir det ju ett stort hopp i tiden då jag inte kört den sedan oktober. De sa att restriktionerna är fler i USA modellen så där lönar det sig mer att flasha om dem. 9-12 hästar extra ska det ge på USA modellen.


Options include:
Custom dyno built fuel maps for several exhaust configurations
Remove all throttle based restrictions
Default to "A" mode (bike starts in A mode)
Remove all speed and gear based restrictions
Optimize ignition timing for 91+ octane fuel
YCC-T Race Throttle
Reduce Engine Braking
Load Power Commander maps directly onto your ECU
Adjustable radiator fan temps for more efficient cooling
Race Idle
Adjustable rev limiter
Bypassing the factory o2 sensor for better throttle response
Adjustable velocity stack opening point
Quickshifting and throttle blipper (with sensors, purchased seperately)
Disabling the factory AIS (smog) system
Speedometer correction for factory and aftermarket gearing
Disabling the steering damper (removes code for aftermarket units

Hoppas det blir bra. Återkommer med info till våren.
 
Nu stod jag inte ut längre och ett slipon är på ingång. Bör/behöver man mappa om ifall man byter till slipon och allt annat är original?
 
Bara slipon byte ska inte behöva mappas vad jag har hört. Vad blev det för något?
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top