crosskläder?

miniräknare

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Suzuki gsxr 750/Suzuki Rmz 250/Husaberg 501
tänkte jag skulle handla lite nya kläder att åka i. men har dålig koll på storlekar.jag är 175 och väger typ 75 kg. vad kan vara en passande storlek när man har alla skydd och doningar på?även tips på hemsidor där dom säljer skyssta kläder till bra priser.behöver absolut inte vara något värsting skulle lätt ha köpt på biltema om det inte var för att dom är så j**la fula.Mvh Niklas

Under mina aktiva år så har man kommit fram till en del slutsatser :)

Crossbyxorna har varit små och det gäller alla märken hittills (shift, fox, thor, answer, oneal, tld, moose är dom jag har avverkat). Har du säg 30 i vanlig storlek så välj 34 på en crossbyxa - minst. Framför allt längden som är skillnad tycker jag.

Tröjor brukar ligga väldig nära "std."storlekar. Men ska du ha skydd under så får du änna gå upp både en eller två storlkar osv.....

Bra sidor att köpa från är ridestore.se, btosports.com, 24mx.se... SPeciellt ridestore har jag mycket bra erfarenhet av. Sjukt bra kundservice, kan VARMT rekommendera den firman. Eloge!

Kör Troy Lee o har L i tröjan o 32 i byxorna(kanske lite tajt i magen på byxorna). 179 lång 0 ca 78-80 kg tung. Har kört i Thor innan o hade även då L o 32 i byxor. Har precis köpt ett par nya byxor o valde då 34:or (Troy Lee -Köpta här/http://www.mx4all.se/) o dom e lite stora i benen men mycket trevliga i mag trakten:D.
Skulle misstänka att du borde har M eller L i tröja o 32-34 i byxor..

*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage