Crosshoj på vatten!

henrikkrueger skrev:
2178697 Hur lång är du egentligen? XR:n ser ju ut som en dt-50 i förhållande på bilden... :)

jag vet :3freak
det känns som en dt50 oså..fast med 40++ hk då :tungan
om jag sitter på en highland 950 eller ktm sm 950 så ser de ut som en "normal" människa på en vanlig liten motard.
är dock bara 190 lång.
har nåra kg över + att man e grov utan de dära extra kg, ona

Last edited:
Men grabbar. Åkte på vattnet gjorde man för fasen redan för 30 år sedan!

Deztallica skrev:
2180365 Men grabbar. Åkte på vattnet gjorde man för fasen redan för 30 år sedan!
Med båt ja :4skrika :hihi

Allvarligt talat, jag har kört genom vattensamlingar på 5:an fullt spett med Huskyn jag hade på stenåldern. Men inte fan tyckte jag att det planade så pass att det "lättade" från marken. Hade man så dålig koll, eller var vattnet bara inte djupt nog. Om inte ålderdomen gör mitt minne svagt så vill jag minnas att det iaf var 15-20cm vatten i en stor pöl som vi brände igenom i det lokala grustaget.
Framförallt, hur fan får man ideen att prova köra rätt över ett djupt vattendrag? :hihi
//Tobbe

Teo här på forumet har ju en film med en kille som åker på vattnet med cross. Säkert 40-50 meter.

ozeo skrev:
2179872 jag vet :3freak
det känns som en dt50 oså..fast med 40++ hk då :tungan
om jag sitter på en highland 950 eller ktm sm 950 så ser de ut som en "normal" människa på en vanlig liten motard.
är dock bara 190 lång.
har nåra kg över + att man e grov utan de dära extra kg, ona
Min XT ser ut som en Fiddy med mig på.
FET?! JAG?!! :gnissla
//Tobbe

MikkE skrev:
2180396 Teo här på forumet har ju en film med en kille som åker på vattnet med cross. Säkert 40-50 meter.
Säkert fÅtoSchÅpp :hihi

Bara för att klargöra lite, jag tror på det. Men det är helt omöjligt.... ja det var logiskt det kan jag skriva. :näsblod
Men det är verkligen häpnadsväckande att man kan köra cross på vatten, jag menar en skoter är ju en sak. Det är ju bara nästan omöjligt :rolleyes:
Att man kört skoter på vatten har jag vetat om i 15-20år.
Köra cross på vatten fick jag reda på att man kan i denna tråden.
//Tobbe

ozeo skrev:
2177327 ne de går bara inte i djupt vatten.
knappt de går med skotrarna o deras bäryta o skovel effekt e bra mycke större..
men vattenplana med hoj har man ju gjort så :rolleyes:

Med skoter kan du åka i stort sett hur långt du vill på vatten. Världsrekordet är ca 10 mil. Enda problemet är soppa.
Och det går faktiskt att åka cross på vatten. I någon av dom senare Crusty filmerna så gör dom faktiskt det. Men det är ju knappast några 10 mil det handlar om...

tror inte att den är något problem att åka en 20m på vattnet
det är ju inte direkt sakta dom åker

Brännström skrev:
2180699 Det får väll bli att ladda fullt på 5:ans växel ut i nån sjö till helgen,det får bära eller brista :D

Hahah :Bugar

Din 500 har väl rätt många hästar att driva den med va? Du kan försöka så får du berätta sen.. kan inte du me din hoj så kan nog ingen annan hoj..?

Ron_Stoppable skrev:
2181138 Hahah :Bugar

Din 500 har väl rätt många hästar att driva den med va? Du kan försöka så får du berätta sen.. kan inte du me din hoj så kan nog ingen annan hoj..?
Hehe det är som en långslagig puch dakota med stressfläkt :hihi
Tömmer du motorn på vatten sen då? :gnissla

Ljunghusen skrev:
2181243 Klart det går! Vattenplana är ju knappast ett ovanligt fenomen
Jag ser en viss motstridighet i vattenplaning och ett 90mm brett crossframdäck.
Men visst uppenbarligen går det, men nog tycker jag det är lite häpnadsväckande allt.
//Tobbe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...