Crosshoj på vatten!

ne de går bara inte i djupt vatten.
knappt de går med skotrarna o deras bäryta o skovel effekt e bra mycke större..
men vattenplana med hoj har man ju gjort så :rolleyes:

Det är en grund pöl bara...hojen hade sjunkit annars.

Undras vad det är för botten :va Sprutar ju inte direkt ngt skitvatten bakom knarren. Tycker man borde se bottenslask i bakhjulsprutet.
Jesus kunde ju gå på vatten, men inte fan kan man få ett crosshjul som är 90mm brett att bära 100kilo+förare....
Jag måste ta en grogg, detta ska räknas på :D
//Tobbe

Om jag inte minns helt fel så görs det där i en av dom tidiga crusty demonsfilmerna. 2:an eller 3:an, där är en av grabbarna som inte klarar det och står med vatten upp till hakan på stället dom andra körde.

turbonegro skrev:
2177785 Om jag inte minns helt fel så görs det där i en av dom tidiga crusty demonsfilmerna. 2:an eller 3:an, där är en av grabbarna som inte klarar det och står med vatten upp till hakan på stället dom andra körde.

Japp de stämmer !! Dom kommer gode långt oxå och de var väl vatten upp till midjan på han där han klota om jag nu minns rätt..

Jag har kört 30 meter nånting med min gamla CR 250 i 40cm djupt vatten nånting... Det kändes som den flöt ovanpå men jag kan inte svära på det.

Klart det flyter om du har en jävla fart vi har ju gjort några vådliga vurpor också men nog går det och inte har det med djupet på vattnet att göra.

här gör jag samma sak på bakhjulet i 2 m djupt vatten :rolleyes:

Bifogat

• 22.jpg
    22.jpg
    72.9 KB · Visningar: 194
i Travis Pastrana & the Nitro Circus 3 (och Berzerk 2 om jag inte minns fel) så får man se "Kenny the Cowboy" göra likadant över en liten sjö men vid hälften så börjar hans framdäck wobbla och tre-fyra meter från kanten så drar han i vattnet, och har detdå säkerligen till midjan om han skulle stå upp, för i klippet så sitter han bara hukad och har det då till bröstkorgen :mattias

Som redan sagts så går det utmärkt att plana nått hundratal meter på vatten med cross men det är en flack inrun och 4an 5an järnet som gäller!
Har aldrig hittat nått bra ställe att prova på här tyvärr...eller som tur är kanske :gnissla

Paradoxy skrev:
2177967 Jesus kunde inte gå på vatten, han visste bara var stenarna låg :7peta

Jesus kunde inte gå på vatten enligt flera forskare. Vid tidpunken var det så kallt så is bildades och därmed gick denna person på isen. End of story finns ingen gud etc :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg