Crosshjul till 660 ??

Supemote

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen för tillfället !! känns förjävligt !!
Hej !

Är det någon som har monterat crosshjul på sin 660 och hur gjorde du ??
 
Fråga Ebbe, han hade någe distans för bakdrevet, typ 7mm tror jag, sedan ifram får du lägga brickor så att inte oket tar i ekrarna, och då lär ju skivan ut en skvätt oxå, har ingen sådan hoj själv men många andra har fifflat med det.

Äum, jo det här var ju ett givande inlägg....... :va

Supemote skrev:
Hej !

Är det någon som har monterat crosshjul på sin 660 och hur gjorde du ??
 
Så här har jag gjort! 1. köpte ktm orginalfälgar 18/21 med den gamla framaxeln (20mm) och adapter kit till axeln men det passade inte riktigt axeln är för kort.Jag fick tillverka en ny axel som var längre +10mm i var ände, satte fast framhjulet i gaffeln och mätte mellan gaffelbenen om hjulet satt i mitten det gjorde det inte. Svarvade en bricka 2mm som sitter på broms sidan.Ny distans till bromsskivan 13,5mm.Nya distanser till oket 3mm.Har ej monterat bromsen än men mätt så det ska nog vara rätt .2.Bakhjulet fick jag göra en distans bakom drevet 8mm och en distans att sätta på axeln 6mm drevsidan.Hoppas du förstår!Mvh Clason
 
Clason skrev:
Så här har jag gjort! 1. köpte ktm orginalfälgar 18/21 med den gamla framaxeln (20mm) och adapter kit till axeln men det passade inte riktigt axeln är för kort.Jag fick tillverka en ny axel som var längre +10mm i var ände, satte fast framhjulet i gaffeln och mätte mellan gaffelbenen om hjulet satt i mitten det gjorde det inte. Svarvade en bricka 2mm som sitter på broms sidan.Ny distans till bromsskivan 13,5mm.Nya distanser till oket 3mm.Har ej monterat bromsen än men mätt så det ska nog vara rätt .2.Bakhjulet fick jag göra en distans bakom drevet 8mm och en distans att sätta på axeln 6mm drevsidan.Hoppas du förstår!Mvh Clason

Fan Clabbe fattade inte ett skit :7peta
Måste bero på att man sitter o möglar på sitt kontor hela dagarna :4skrika
 
Du behöver verkligen inte föstå det här ända!! Du låter väl din hoj stå i ett garage hela långa vintern.Stackars hoj!!!
 
x-hjul

Clason skrev:
Så här har jag gjort! 1. köpte ktm orginalfälgar 18/21 med den gamla framaxeln (20mm) och adapter kit till axeln men det passade inte riktigt axeln är för kort.Jag fick tillverka en ny axel som var längre +10mm i var ände, satte fast framhjulet i gaffeln och mätte mellan gaffelbenen om hjulet satt i mitten det gjorde det inte. Svarvade en bricka 2mm som sitter på broms sidan.Ny distans till bromsskivan 13,5mm.Nya distanser till oket 3mm.Har ej monterat bromsen än men mätt så det ska nog vara rätt .2.Bakhjulet fick jag göra en distans bakom drevet 8mm och en distans att sätta på axeln 6mm drevsidan.Hoppas du förstår!Mvh Clason



tack för svaret :tomten
 
Clason skrev:
Du behöver verkligen inte föstå det här ända!! Du låter väl din hoj stå i ett garage hela långa vintern.Stackars hoj!!!

Den där sanningen sved verkligen........
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top