crosshjälm

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Tja, jag hade tänkt investera i en crosshjälm. Hade tänkt landa på mellan 2 och 3 tusen och vill ha en bra och säker hjälm, hur den ser ut skiter jag fullständigt i ;).

Några tips ?

jonnep skrev:
Tja, jag hade tänkt investera i en crosshjälm. Hade tänkt landa på mellan 2 och 3 tusen och vill ha en bra och säker hjälm, hur den ser ut skiter jag fullständigt i ;).

Några tips ?
För dom pengarna får du en bra hjälm oavsett märke. Det viktiga är att den sitter skönt så prova, prova, prova.

Sen är ju en lätt hjälm alltid skön också.

.

Shot sonic

Jag köpte en SHOT Sonic hjälm, löstagbar & tvättbar inredning, sitter skönt på min skalle iaf, väger 1350g. Mycket nöjd med den men den är nog för billig för dig :3freak kostade 1100:- :)

Många billiga crosshjälmar är plasthjälmar, kolla upp så du köper en composit-hjälm istället, mycket säkrare!

tackar för hjälpen..

vet ni någon svensk återförsäljare som har soumys hjälmar ?

den där spectre verkar schysst

Shoei har några riktigt fina, själv kör jag med Bieffe och den är skön och hyffsat lätt (1400g)

jonnep skrev:
tackar för hjälpen..

vet ni någon svensk återförsäljare som har soumys hjälmar ?

den där spectre verkar schysst
Scott i Sverige är generalagenter för Suomy... Kolla med dem vem som är återförsäljare i din närhet.
Ed Scott Sports Group Svenska AB
Box 2055, 750 02 Uppsala
Tel. 018-56 28 00, fax 018-52 28 00, epost: info@scottsports.se

Jag själv kör med Shoei V-Moto som jag tycker jävligt bra om. Provade olika innan jag bestämde mig för vilken jag skulle ha och Suomy Spectre är också härliga.

Så här ser min ut i alla fall...

Bifogat

• pulse-black.jpg
    pulse-black.jpg
    41.6 KB · Visningar: 138
flipm0de skrev:
Den är riktigt snygg! Fast jag hade nog tagit den vita!

Synd bara att den kostar 5000 kr :död
Jag tänkte först ta den vita, men vet inte sen hur jag tänkte eller inte tänkte... Kanske för att försöka vara ensam i stan med den då jag sett vita på firman som säljer dem här i stan. Så det blev den svarta. :3freak

Beställde min från USA och slutsumman blev ca 3500:-

Malmö-motard skrev:
Hmm... jag KAN ta fel - men är det inte den modellen Jonte säljer ut för 3350kr just nu? Sänkt från 4500kr eller nåt sånt?

sweet dude, ja ska dit och kolla då !

Letade själv efter en "schysst" crosshjälm nyligen och testade många...
Håller med om att du ska ta en komposit...

Hittade en helsvart Kenny-hjälm - komposit, tvättbar inredning...
OBS ca 1500:- Outback i LKPG har även dessa...

Snygg, skön (även efter många mil), billig och säker... :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

jonnep skrev:

Några tips ?

Malmö-motard skrev:
Hmm... jag KAN ta fel - men är det inte den modellen Jonte säljer ut för 3350kr just nu? Sänkt från 4500kr eller nåt sånt?

du har säkert rätt! för jag har sett den hos jonte :)

Back