Crosshjälm vid högre hastigheter

Är väl bara backspegel på vänster sida som är krav. På min har jag satt fast en liten spegel som knappt syns eller är i vägen. Ser inget i den men borde vara laglig.

Ta bort skärmen kommer ju inte på tal! Ser ju inte klokt ut..
Ett tillfälle när man verkligen vill ha crosshjälm är när man kör på favorit vägen en sommarkväll o de är motsol! Tonat visir hjälper ju inte.. då saknar man skärmen på crosshjälmen.

Om de är stilfaktor de gäller så behåll hellre speglarna alt. köp andra snyggare än ta bort skärmen/byta hjälm tycker jag.

Ta bort skärmen kommer ju inte på tal! Ser ju inte klokt ut..
Ett tillfälle när man verkligen vill ha crosshjälm är när man kör på favorit vägen en sommarkväll o de är motsol! Tonat visir hjälper ju inte.. då saknar man skärmen på crosshjälmen.

Om de är stilfaktor de gäller så behåll hellre speglarna alt. köp andra snyggare än ta bort skärmen/byta hjälm tycker jag.

Jag körde utan speglar på min, men efter att två gånger vänt mig om och sett snuten ligga precis i arslet på mig i 130 på 90 väg och på slangen på 70 väg så valde jag att sätta dit en spegel bara för att kunna se lite grann om snut fan ligger i arslet eller inte.

Men åhh va jobbigt :huvet Då kan jag ju lika gärna plocka bort den jag har :näsblod

De poliser som stoppat mig för regplåt/blinkers/whatever sa aldrig något om att jag enbart körde med en backspegel, inte bilprovningen heller, så en är definitivt bättre än ingen alls om du är rädd för böter!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman