Crosshjälm och Glasögon!

rhouse42087rb7.jpg

Jag på KTM:en. Lazer-hjälm och SPY-glasögon. Köpta på Superbike i GBG, har för mig det gick på 3000 kr jämt totalt.

En HJC och Smith Warp alternativt Spy Alloy beroende på ljuset.

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    20.7 KB · Visningar: 83
Suomy Spectre + Scott Bevo Xi Works

Bifogat

• PICT0268.jpg
    PICT0268.jpg
    55.8 KB · Visningar: 157
Här är min hjälm: One Kombat Lightning och ett par Smith warp glasögon. Tycker hjälmen är riktigt snygg o skön. Ska köpa spegelglas nu till sommaren :cool:

hjlmib8.jpg

Kolla

Dragon, Oakley, Fox som glasögon (oakley gör fox glasögon fast en del av fox,s är snyggare)

Shoei, Airoh, Fox, Arai hjälmar...Ja kommer köra på Shoei i år, körde tidigare på Airoh som e grymt sköna och lätta som fan.

Bara att handla!:tummenupp

Vad är det för skillnad på snowboard.googles och mx-googles? Tänkte köra med mina dragon så länge tills jag får råd att tjacka ett par till...

Jag kör X-lite 501

image.asp

Bra, lätt (1100 gram, betydligt lättare än min gamla shoei 5000kr hjälm) och dessutom BILLIG (i jämförelse med andra hjälmar). Den finns i fler lack än denna, men det var denna jag valde för att jag ska lägga custom lack på den :)

För ögonen valde jag Dragon MDX coal. Mest för att den sitter kanon och för att den var billigast av dragons modeller (jag brukar göra av med glasögon). Finns i flera andra upplagor (med andra färger, mönster osv)

image.asp

Dessa sortiment hittar du på http://www.grahns.se/

Vad är det för skillnad på snowboard.googles och mx-googles? Tänkte köra med mina dragon så länge tills jag får råd att tjacka ett par till...

Nja nu för tiden borde det väl inte vara så mkt som skiljer men kan tänkas vara dubbla skivor på snowboard googles pga imma?

Nja nu för tiden borde det väl inte vara så mkt som skiljer men kan tänkas vara dubbla skivor på snowboard googles pga imma?

Sen skiljer det väl sig oxå på att de är silikonslingor eller vad man ska säga på crossgoogles. Alltså på spännbandet som ligger an mot hjälmen så dom sitter kvar bättre...

Kör med vita grejer, bäst så =)

Bifogat

• Thor 1.jpg
    Thor 1.jpg
    15.7 KB · Visningar: 81
  • Thor 2.jpg
    Thor 2.jpg
    18.8 KB · Visningar: 78
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden