Crossförsäkring

niss3n

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
dnepr
Det stjäls ju crossar hela j*vla tiden nu så började tänka lite på att försäkra dem. Jag och min far kör men han säger att det inte finns ngn försäkring, eller att den är svindyr om den finns. Men det måste ju finnas nått sätt ´, Inte sugen på att bli av me 2 hojar och inte få ngt tillbaka

Jodå, ring ditt försäkringsbolag och fråga, det brukar gå att teckna en garage/avställningsförsäkring. Jag har min Honda försäkrad hos sockenbolagen för inte fullt 1100 per år. Då är det en delkaskoförsäkring utan trafik.

niss3n skrev:
Det stjäls ju crossar hela j*vla tiden nu så började tänka lite på att försäkra dem. Jag och min far kör men han säger att det inte finns ngn försäkring, eller att den är svindyr om den finns. Men det måste ju finnas nått sätt ´, Inte sugen på att bli av me 2 hojar och inte få ngt tillbaka

Trygghansa & Länsförsäkringar försäkrar crossar.

Barrett skrev:
Trygghansa & Länsförsäkringar försäkrar crossar.

De vill ha ramnummer (och eventuellt motornummer om det finns), i och med att hojarna inte på något annat sätt finns registrerade (t.ex. via regnummer). Kostar runt en tusenlapp beroende på var man bor och typ av cross...

Det ingår någon form av "trafikförsäkring" i detta (trots att det är en cross). Bör kompletteras med tillägg i olycksfallsförsäkring, som täcker personskador.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT