Crossdäck på motard

Qwintus_

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2010
Hoj
Husaberg Fs650-03a
har en liten fråga!

passar husaberg 250cc 98/99 årsmodells crossfälgar på husaberg fs650-03a motard?:) //N

okej men går de typ inte bara att byta lager så jag får in den grövre hjulaxeln som jag har. och lägga distanser emellan eftersom jag har väl bredare sving? :)
Om jag inte missminner mig helt så är det 17mm framaxel -98 och några lager med samma ytterdiameter som är 26mm invändigt lär du inte hitta.Bak är det rätt axeldiameter fast annat nav än dom nyare så det får du dit med lite distassvarvning.Mitt tips är att leta reda på KTM/Husaberghjul -03 eller nyare som är bolton på din cykel och gör allt så jävla mycket enklare.Och dom är inte sällsynta direkt...

Om jag inte missminner mig helt så är det 17mm framaxel -98 och några lager med samma ytterdiameter som är 26mm invändigt lär du inte hitta.Bak är det rätt axeldiameter fast annat nav än dom nyare så det får du dit med lite distassvarvning.Mitt tips är att leta reda på KTM/Husaberghjul -03 eller nyare som är bolton på din cykel och gör allt så jävla mycket enklare.Och dom är inte sällsynta direkt...

okej du råkar inte veta någon som har några till salu?:)

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis