Crossbuss!!!!!!

Svar från mannen med sveriges mest kompakta racebuss(kanske).

Jag har en VW transporter(kort och låg) och i den finns säng plats för hoj reservdelar, högtryckstvätt, reservdelar, mikrovågsugn, osv mm

Jag kan fixa allt utom påfyllning av stötdämpargas direkt i bilen... Fördelen är att jag fortfarande har en bil som kan fickparkeras och användas som en normal personbil.

Borde nog fixa bilder på mitt lilla underverk...

Min är en diesel men kör man få mil är det nog bättre affär att köpa en bensinare.

Haha. Hur lyckas du få plats med allt detta i en kort transporter? :va
För sova i den med hojen i bilen lär inte vara speciellt bekvämt kan jag tänka mig. :rolleyes:
Bilder please! :tummenupp

Jo, bensinare är säkert mer lönsamt om man åker väldigt lite. Frågan är hur bensinmotorerna håller i längden jämfört med diesel..
Jag är som sagt helt värdelös på bilar, men man frågar ju runt en del och snappar upp ett och annat. :tungan

Gå in på kvd.se o kolla, har hört många som har gjort fynd där...

Har oxå hört att man kan fynda där. Men när jag varit in och kikat har det nästan bara varit riktiga vrak till salu. :näsblod
Buckliga, rostiga, knappt körbara, grisiga m.m. m.m..
Men som sagt, det finns ju folk som hittat fynd där.
De kanske inte har samma krav som jag har iofs. :va

Last edited:
jag känner flera personer som har byggfirmor och dom har ägt en jääääääääävla massa såna här bilar. alla dom säger att en bil är helt överlägsen alla andra när det gäller hållbarhet och kvalité och driftsäkerhet. mercedes.

Haha. Hur lyckas du få plats med allt detta i en kort transporter? :va
För sova i den med hojen i bilen lär inte vara speciellt bekvämt kan jag tänka mig. :rolleyes:
Bilder please! :tummenupp

Hade bara två bilder i datorn en från före och en från efter ombyggnad.

Det är lite besvärligt att ta sig till sängs men väl där så sover jag faktiskt alldeles utmärkt. Sägen är det som skymtar lite ovanför däcken direkt bakom förarplatsen. man kryper in i klaustrofobilådan framifrån och jag ligger raklång. 65*195cm madrass.

Bifogat

• Puttgarden2.JPG
    Puttgarden2.JPG
    105 KB · Visningar: 1,496
  • DSC00244.JPG
    DSC00244.JPG
    131.2 KB · Visningar: 1,051
Hade bara två bilder i datorn en från före och en från efter ombyggnad.

Det är lite besvärligt att ta sig till sängs men väl där så sover jag faktiskt alldeles utmärkt. Sägen är det som skymtar lite ovanför däcken direkt bakom förarplatsen. man kryper in i klaustrofobilådan framifrån och jag ligger raklång. 65*195cm madrass.

Ja jävlar! :tummenupp
Det där ser ju ut att funka faktiskt, men man lär inte ha svårt för trånga utrymmen om man ska sova där. :tungan
Inte illa. :yoparty

Ja jävlar! :tummenupp
Det där ser ju ut att funka faktiskt, men man lär inte ha svårt för trånga utrymmen om man ska sova där. :tungan
Inte illa. :yoparty

Ungefär men jag sover med huvudet utåt mest pga att luftcirkulationen knappast är särskillt bra längst in i lådan. Sen är det inte så kul om man blir kissnödig mitt i natten... :D

Bifogat

• Bed.JPG
    Bed.JPG
    85.7 KB · Visningar: 304
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back