Cross vägrar starta!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Polarn köpte en wr400 för ett par veckor sedan.
Testkörde den på plats och allt fungerade som det skall.
Lastade in den i bilen och han la den ner.
När han sedan skall starta den hemma så är den tvärdöd.
Gnista på stiftet är fin.
Bensin finns men bara vägrar att starta!
Några förslag på vad som kan ha hänt?
Tacksam för hjälp!
 
Kan vara så.
Har inte tittat på den själv ännu.
Kan inte oljan rinna in i vevpartiet?
 
Ja de e det ju såklart! :-/
 
Har av erfarenhet märkt att att välta en hoj (eller som i mitt fall få den vält av tattare) kan få skit i soppan som sedimenterats till botten av kopparna att leta sig upp i förgasarna och försätta munstycken.
 
Får helt enkelt riva förgasare och kolla lite på luftfilter/luftburen!
 
Töm förgasaren (normalt en bultskalle undertill som fungerar som bottenplugg) och gör rent luftfiltret. Får stiftet bensin eller är det torrt? Går den att bogsera igång. Kan vara så att förra ägaren varmkört den innan kompisen kom och provade och att den är svårstartad kall, vilket kan tyda på att det är dags att ställa ventiler etc. CYkeln har trots allt ett par år på sig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top