Cross-styre, Räcker virar, bromsslang, kablar?!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Blir nog av för min del att slänga på crosstyre på en Fzr 600.

Hur gör ni? Använder man sig av ett smalare 80 cc styre eller funkar det med ett brett styre till en full stor cross hoj?

Bromsslangen tror jag räcker, men hur blir det med gasvire och kopplingsvire?

Finns det nånstans tro längre virar än orginal att få tag i? Verkar krångligt att hitta något vettigt i såna fall.

Har inte köpt cykeln i fråga än, tänkte man kunde göra lite research så jag vet vad som väntar (förutom att riva lådan och byta vxl-låds drev just på denna cykeln då) :död

Har dessutom ett par fatbar styren liggandes från cross-hojarna. Så för min del är det ju en fördel om full brett styre går att få dit självklart. =)

klart det går

låna måttband av nån snäll person.börjar måtta,räkna ut.håller själv på o bygga en streefighter fast min är baserad på en tl1000s.har en fullsize styre.måtta på org styret var nånstans gaswire är.det man gör iprincip är att man flytta upp gasrulle uppåt iförhållde till org montering punkt.samma gäller bromslang.jag kommer att skaffa stål slang.kopplingskabel ev slang får man oxså förlänga men somsagt måtta.det ska gå.

simon sjöström skrev:
2044918 låna måttband av nån snäll person.börjar måtta,räkna ut.håller själv på o bygga en streefighter fast min är baserad på en tl1000s.har en fullsize styre.måtta på org styret var nånstans gaswire är.det man gör iprincip är att man flytta upp gasrulle uppåt iförhållde till org montering punkt.samma gäller bromslang.jag kommer att skaffa stål slang.kopplingskabel ev slang får man oxså förlänga men somsagt måtta.det ska gå.

Okaj, blir av att göra det. Kruxet är ju det att jag inte köpt hojen än. Tänkte man skulle sätta sig in lite grann i vad som måste göras / vilka pengar det handlar om. =)

jag tvivlar på att alla kablar räcker :gnissla

på min så lär jag byta broms & koppling .
men bromsslangen ska ju ändå bytas mot en stålomspunnen.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing