Cross ställ till dragkrok

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Letar febrilt efter ställ att sätta på dragkroken för att kunna lasta crossen på. Typ som man gör med cyklar. Jag har hört att det ska finnas ställ som är höj och sänkbara så att man slipper lyfta på hojen på stället. Dessa ställ var tydligen något som säljs i USA. Jag undrar om någon vet var man kan få tag på sådana här i Sverige eller om någon vet bra länkar till amerikanska sidor att beställa sådana ifrån.

ring mej i morrn på mc centralen, har en på verkstan som vill sälja ett

019 - 12 38 01

Tror att jag hittat vad jag söker. Nån som har nån erfarenhet av denna?

http://www.24moto.se/prod-info.asp?pid={748D0F53-2AD5-4402-836B-A7910302E986}

Tror att jag hittat vad jag söker. Nån som har nån erfarenhet av denna?

http://www.24moto.se/prod-info.asp?pid={748D0F53-2AD5-4402-836B-A7910302E986}

Jag använder MC-stället du länkade till, riktigt bra design och funktionalitet, väldigt enkelt att lasta och montera. Ett utav de bästa som finns på marknaden enligt mig...

Negativt: Använd inte enbart låsarmen, inte ens för kortare turer, stöd låsarmen med ett spännband.

Dock så frågar du om ett höj och sänkbart, detta måste du lyfta upp cykeln på!

Jag använder MC-stället du länkade till, riktigt bra design och funktionalitet, väldigt enkelt att lasta och montera. Ett utav de bästa som finns på marknaden enligt mig...

Negativt: Använd inte enbart låsarmen, inte ens för kortare turer, stöd låsarmen med ett spännband.

Står iof att den nya modellen är höj och sänkbar. Låsarmen gick av på mitt hemgjorda ställ för typ 10år sen (90väg). Som tur var så hängde den kvar i däcken tills vi han stanna och säkra den :gnissla

Den nya modellen ska som det låter gå att tilta så att man kan rulla upp cykeln. Det låter precis som det jag behöver. Vill slippa lyfta.

Någon som har erfarenhet av den här nya modellen? Jag skulle vilja lasta min Husaberg 650 motard på den. Tror ni att det går storleksmässigt/viktmässigt?
Det står ju iof. att den bara passar upp till 250cc.

Det beror en del på vad du har för bil och draganordning, det står i ditt reg.bevis på bilen hur mkt vikt man får hänga på "kulan". Jag tror inte det går (om man följer papperna) men det finns säkert en marginal på det så inget händer - antagligen:rolleyes:

Tycker dom man köper har en tendens till att vara rätt klena/rangliga. Svetsade ihop mitt själv(byggd som en stege) med ett rör som går upp precis bakom fotpinnen(stöd mot fotpinnen+spännband över sadeln o ner i stegen.Sitter fast med 3st M12 bult i kulan.Använder en liten brädstump som ramp ,så det e bara att rulla upp o spänna fast. Haft ställningen sen -99 o kört ett antal 100mil.(bara stora hojar ex 426 o 525:or)Funkar hur bra som helst , sen om det e lagligt e en annan femma:D

men det finns säkert en marginal på det så inget händer - antagligen:rolleyes:

jo det är just det där magiska ordet antagligen....Vet inte än om jag vågar prova. Någon annan som lastar stora hojar baktill på bilen med positiva såväl som negativa erfarenheter att dela med er av så berätta gärna.

Btw. det står ofta att ställen klarar upp till en viss kubik såsom 450cc tex. Vad har kubiken för avgörande betydelse? Det borde väl vara viktigare hur mycket cykeln väger? Finns säkert gammla 400cc som väger mer än min 650cc (ca.110kg).

jo det är just det där magiska ordet antagligen....Vet inte än om jag vågar prova. Någon annan som lastar stora hojar baktill på bilen med positiva såväl som negativa erfarenheter att dela med er av så berätta gärna.

Btw. det står ofta att ställen klarar upp till en viss kubik såsom 450cc tex. Vad har kubiken för avgörande betydelse? Det borde väl vara viktigare hur mycket cykeln väger? Finns säkert gammla 400cc som väger mer än min 650cc (ca.110kg).

Mina sista 3 hojar har varit 525:or o dom har jag haft på ställning på en gammal 745 utan några problem.. Kan bli lite lätt i framvagnen när det e halt:D annars e det lugnt. Har blivit stoppad av farbror P några gånger(tidiga Lör/sön för att blåsa)o dom har aldrig sagt nått om hojen/ställningen.

Mina sista 3 hojar har varit 525:or o dom har jag haft på ställning på en gammal 745 utan några problem.. Kan bli lite lätt i framvagnen när det e halt:D annars e det lugnt. Har blivit stoppad av farbror P några gånger(tidiga Lör/sön för att blåsa)o dom har aldrig sagt nått om hojen/ställningen.

Hur mycket väger en 525:a?

Dagens hojar ligger väll mellan 110-130kg.
Vilken dragkroks ställning du än väljer så kan jag försäkra om att dom är vingliga som fan.

Jag har ett hemma bygge som jag kan skänka bort

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back