Cross som sura ihop?

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Tja!

Crossen, suzuki 250 91a.. Var ute och puttrade igenom ett par bostadsområden och lite sånt idag, ca 3km... När jag efter detta skulle riva på lite så bluddrade den och dog, och vägrade starta... Har inte hunnit kolla stift osv än, men låter det troligt att den surat ihop?
Vad skulle annars ha hänt? Den får soppa...

Kört mesigt? Isf har ditt stift dött...

Kör på bana istället.

nill0w skrev:
Tja!

Crossen, suzuki 250 91a.. Var ute och puttrade igenom ett par bostadsområden och lite sånt idag, ca 3km... När jag efter detta skulle riva på lite så bluddrade den och dog, och vägrade starta... Har inte hunnit kolla stift osv än, men låter det troligt att den surat ihop?
Crosshojar tycker inte om att "puttras" med, speciellt inte pa vintern nar den har annu svarare att komma upp i temp.
Du har forolampat din hoj med ditt mesakande, och stiftet har mycket riktigt surat ihop.

I med ett nytt, och lova att du inte visar dej pa hojen i nagra bostadsomraden fler ganger? En crosshoj trivs BARA pa crossbanan, far den inte ga dar kommer den att fortsatta strula i ren javla protest :)

nill0w skrev:
Tja!

Blås rent/köp nytt stift och starta upp den igen. Skulle problemet återkomma så kan du göra rent förgasaren och eventuellt bestycka ned den så att den inte ger lika mycket bensin.
Det som troligtvis har hänt är att stiftet har blivit allt blötare ju längre du puttrat runt, när du sedan gav på gas så blev det för mycket och stiftet surade. Om du drar ut hojen (varvar) då och då så låter du stiftet bränna rent sig. Givetvis går det att puttra med en crosshoj (se enduro), men då får man nog bestycka om och kanske ha ett annat stift.

Tack för svaren! Ska gasa mer nästa gång då! :yoparty
Orkar inte ta mig till någon bana, blir för mycket grej av det hela, iaf nu på vintern. Jag har precis köpt den, så jag ville bara prova lite :).
Får man köra på endurospår med cross?
Några tips på bra ställen i stockholm som inte är crossbanor där man måste ha medlemsskap osv?

pussåkram nill0w

ää lyssna inte på dom där killarna...KÖP MIN kxf250 04 istället... :hihi

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8