Cross-sektion?

Jag tycker cross är minst lika mycket sport som alla andra hojar. Så ja tycker att cross kan klassas som "sporthoj".

Kanske kan starta en cross sektion oxå, men det blir så svårt att kontrollera användandet. Finns det inte redan en offroad sektion.. eller menar ni Motocross?

Swedie skrev:
Kanske kan starta en cross sektion oxå, men det blir så svårt att kontrollera användandet. Finns det inte redan en offroad sektion.. eller menar ni Motocross?

Slå ihop det med Supermotard. Blir väl nästan enklast?

Någon borde ta på sig att definiera vad en sporthoj egentligen är, sen kan de som inte vill snacka om sådana åka hem till mamma (eller bli bannade). :)

cRoC skrev:
Tycker du borde lägga till ett crossforum!

Jag håller med. Precis likaväl som det finns forum för 125:or och motarder, kan det finnas ett för cross. Och jag misstänker att det är rätt många här på forumet som håller på med cross oxå. Dessutom är de få crossforum jag har sett rätt dåliga av olika anledningar så det kan ju vara kul att försöka få ihop nåt bra här. Det finns ju åkare med SM-status här på forumet...sätt honom eller dom som roddare/ordningsvakter :)

Ska nog göra en poll om inte jag kan döpa om Supermotard forumet till "Supermotard & Motocross forumet". Jag tror inte ett Motocrossforum får tillräckligt med medlemmar för att det ska bli aktivt! Dock ett sammanslaget SM och MX forumet skulle nog funka fint.

mjo de kan ju va idé. Fast när jag tänker tillbaks på varför jag börja intressera mig på sporthoj.com va just att det bara snackades sporthoj här, eller mestadels iaf. Va hyffsat trött på bike.se där det va för många ämnen typ.

Jepp håller med. Bara för sajten heter "Sporthoj" kan väl en cross/enduro-sektion läggas till? Ingen dör ju av det..

Sen kan vi ha en HiFi-sektion och en sektion för djur och en sektion för sex och snusk och en sektion för...

En cross är ju en sporthoj. Även en enduro. Detta eftersom man kör med tävlingshojar på bana. Plastraketer och motarder är oxå sporthojar eftersom man tävlar med dessa i modifierat skick eller kör gata i modifierat skick. Även äldre hojar baserade på tävlingsversioner är i högst grad sporthojar. Däremot en glidare, offroad eller touringhoj är inte en sporthoj. Så defenierar jag det iallafall.

Ska ta en fundera på det här. Jag vore endast intresserad av att SM / Enduro och Cross vore i ett å samma forumet då det är i grund o botten samma motorcykel.

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back