Cross, packbox hjälp!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Har en cross som jag skall byta packboxarna på. Allt är klart förutom dammskydden.
På dammskyddet så skall det sitta en sorts fjäder/sprint som skall in i den över gaffelkronan in i ett spår.

Saken är den att jag får inte in den sprinten med dammskyddet på plats.

Nån som vet vad jag menar och hur man löser det?

Är det trådlåsningen som håller packboxen du menar? Som sitter mellan packbox och skrapring.

förstår inte riktigt.

Men den dammboxen som sitter utanför och tränger bort smutsen. Så långt är jag med. Men det brukar ju sitta en fjäder runt den i nederkant? den du inte får på? annars fattar jag inte de där med sprint.

inte den rinda fjäderns som går helt runt dammskyddet utan det skall sitta en sprint som skall hålla dammskyddet på plats o den sprinten skall sitta i en skåra i övre gaffelbenet

Ravetrancer skrev:
alltså låsningen för dammskyddet menar jag

aha, för mig är det bara att trycka upp så fastnar den. Men hmm, vad är de för nån cross?

Hmm :va på alla modernare japs sitter skrapringen (dammskyddet?) bara fasttryckt i ytterbenet. Ringsprinten håller bara själva packboxen. Dvs (sett utifrån) först skrapring (fasttryckt) sedan ringsprinten, och sist p-boxen. Om du inte har tryckt p-boxen riktigt i botten får du svårt att få dit ringsprinten.

hoppas d var till nån hjälp.

pw skrev:
Hmm :va på alla modernare japs sitter skrapringen (dammskyddet?) bara fasttryckt i ytterbenet. Ringsprinten håller bara själva packboxen. Dvs (sett utifrån) först skrapring (fasttryckt) sedan ringsprinten, och sist p-boxen. Om du inte har tryckt p-boxen riktigt i botten får du svårt att få dit ringsprinten.

hoppas d var till nån hjälp.
tänkte oxo på det att sprinte är för packboxen, men är inte säker

Ravetrancer skrev:

hmm, här i manualen med cr125 från 86-01 står det att det inte finns nån sån, att det ska bara vara att trycka upp den sen med fjädern över. Du har väl upsidedown gafflar?

DJM skrev:
hmm, här i manualen med cr125 från 86-01 står det att det inte finns nån sån, att det ska bara vara att trycka upp den sen med fjädern över. Du har väl upsidedown gafflar?
det är en CR 2000

går ut o testar , återkommer strax

Ravetrancer skrev:
det är en CR 2000

det är först en platt bricka, sen packboxen sen den där låsringen sen dammskyddet.

Ravetrancer skrev:
det är en CR 2000

Då är det som jag sa, fjädern/ringsprinten ligger mellan p-box och skrapring.
Skrapringen itryckt ytterst!

pw skrev:
Då är det som jag sa, fjädern/ringsprinten ligger mellan p-box och skrapring.
Skrapringen itryckt ytterst!

aha, den ska ju hålla fast packboxen.

pw skrev:
Haha nu KAN det bara inte bli fel!! :tummenupp

nepp, med lite hjälp klarar man allt :tummenupp

duu, var jävligt försiktig när du trär på innerbenet menar jag., smörj in packboxen med fett och trä in försiktigt med stora bokstäver. Annars går den sönder direkt.

Last edited:
Det brukar vara en invändig låsring som håller packboxen på plats och den brukar inte vilja hoppa i spåret ibland(oftast faktiskt). Och då går det inte att få dit dammskyddet ordentligt.. Är det så du menar?

Isf kan du ta en plattmejsel, ett dorn eller nåt annat lämpligt samt en hammare. knacka in låsringen och packboxen försiktigt så den hoppar i spåret. Ta det lugnt bara så du inte har sönder packboxen.

//Jensa

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing