Cross och Enduro i Umeå?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Var finns det nån Crossbana/Enduroslinga i Umeå? Hur är dom att köra på? Finns det nånstans där man kan köra vintertid? Har inte kört cross på bana förut, fast jag antar att det är lite för sent på året för att börja nu. Brukar det anordnas några förarkurser häromkring?

Finfin cross bana finns det i Umeå iaf, jag har bara gått runt den men den såg kul ut. Den ligger nån mil söderut...hette det Bussjö tro?

Ädit: Här haru www.umeaak.se

Last edited:
TurboJugend skrev:
2506867 Var finns det nån Crossbana/Enduroslinga i Umeå? Hur är dom att köra på? Finns det nånstans där man kan köra vintertid? Har inte kört cross på bana förut, fast jag antar att det är lite för sent på året för att börja nu. Brukar det anordnas några förarkurser häromkring?
det blir aldrig för sent för att köra cross :mattias bara att da på sig ett underställ

-Rosen- skrev:
2507057 det blir aldrig för sent för att köra cross :mattias bara att da på sig ett underställ

Jo, jag vet. Jag kör gärna på vintern. Men jag menade att det kanske var för sent för att börja köra på bana. Dom stänger väl banorna på vintern.

Det finns både crossbana o enduroslinga vid bussjö. Sen så har FMCK en endurobana på kalvberget (I20). Det finns even crossbanor både i gumboda, vännäs o nordmaling. Efter högspänningen mellan sävar o bullmark finns ett ganska trevligt endurospår också.

Sen kan du komma upp till mig i vinter, vi kommer ha isbana och kanske även ploga min egna crossbana

TurboJugend skrev:
2507081 Jo, jag vet. Jag kör gärna på vintern. Men jag menade att det kanske var för sent för att börja köra på bana. Dom stänger väl banorna på vintern.
ah okej, tänkte inte så då de vi har är öppna året runt :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman