Cross - LV-reggad

Den är mest troligt E-reggad.

De flesta verkar inte kunna skilja på E- och LV-reggning. På bilden uppfyller den inte ens e-reggning då den har crossbakskärm. I texten kan man med lite vilja uppfylla e-reggning.

Sedan kan man i alla fall inte köpa hoj av någon som inte ens kan stava till Kawasaki. :mad:

såg en cr250 på blocket för ett par år sen soom de stog den va landsvägsreggad.. hade blinkers o hela köret.. såg ut som en sådandär tysk cross för gata. motardsulor va de på den jäkeln oså.. liite sugen va man :)

1. Det verkar va pyttelite crossar som är landsvägsreggade?

2. Vad krävs för att göra en enduro-cross landsvägsreggad?

3. Måste en cross va landsvägsreggad direkt från fabrik eller går det att regga en helt o-reggad cross i efterhand?

1. Det verkar va pyttelite crossar som är landsvägsreggade?

2. Vad krävs för att göra en enduro-cross landsvägsreggad?

3. Måste en cross va landsvägsreggad direkt från fabrik eller går det att regga en helt o-reggad cross i efterhand?

En cross går INTE att lv-regga pga. bla. avgaskraven.

Däremot finns det endurohojar som är lv-reggade från början. Typ alla KTM EXC fom. -03 är lv-reggade om de säljs av aukt. åf.

Nu yrar ni lite här... Tex GasGas 250 och 300 finns som lv-reg... och det är ju så nära en "Cross" man kan komma...

Nu yrar ni lite här... Tex GasGas 250 och 300 finns som lv-reg... och det är ju så nära en "Cross" man kan komma...

Det är väl ungefär som att en t.ex. R1a är det närmsta man kan komma en M1a (Yamahas moto-gp hoj)?

eller är jag ute och snurrar?

Det är väl ungefär som att en t.ex. R1a är det närmsta man kan komma en M1a (Yamahas moto-gp hoj)?

eller är jag ute och snurrar?

Ja nu snurrar du allt, grejen är den att för att göra det lätt för oss enduroåkare med försäkringar osv. så "fuskas" hojarna igenom regbes. Dom är helt lagliga när dom reggas, men när man får hem den nya hojen så slaktar man en massa grejer och plockar bort massa strypningar. Så när man är färdig med den så är den inte mera laglig än vad crossen i annonsen är. För i realiteten så är en enduro bara en cross med elsystem, lampor, annan fjädring och en annan växellåda.

Ja nu snurrar du allt, grejen är den att för att göra det lätt för oss enduroåkare med försäkringar osv. så "fuskas" hojarna igenom regbes. Dom är helt lagliga när dom reggas, men när man får hem den nya hojen så slaktar man en massa grejer och plockar bort massa strypningar. Så när man är färdig med den så är den inte mera laglig än vad crossen i annonsen är. För i realiteten så är en enduro bara en cross med elsystem, lampor, annan fjädring och en annan växellåda.

Jämför man allt är det väl ändå mer som skiljer en t.ex. KTM SX och en EXC eller Yamaha WR och YZ?
motor, fälgar, det som du dragit upp och lite mer.

Det jag menar är att min jämförelse är som hans bara lite mer överdriven för att påpeka skillnaden

En moto-gp hoj delar väl i stort sett inte en skruv med en vanlig sporthoj. Men är ändå lika.
Cross och enduro är lika men det skiljer jävligt mycket mellan de, fast de delar visserligen saker.

Men nu är jag riktigt dålig på att förklara vad jag menar så du har inte mycket till chans att förstå :tummenupp

Vad fan har det med endurohojjar att göra:confused:

Har du läst vad jag skrev tidigare?
Om inte: Gör det jag hoppas du förstår
Har du: Då ger jag upp! Jag är generellt sett dålig på att förklara vad jag menar så det känns som ingen idé.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back