Cross eller Motard??

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Med säsongen framför mig tänkte jag lyfta lite framhjul mm... därför var tanken att jag skulle skaffa mig något att öva på. Det är ju plastraket som gäller annars.

Lutar väl åt en cross som kan ta lite mer "stryk" under övning och kan inhandlas lite billigare. Men snälla förklara varför jag skulle vilja ha en motard istället?

Så vad skall man välja Cross eller Motard? Fördelar nackdelar?
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Tjaa..en gatreggad motard ökar ju på övningsplatserna ganska så rejält jämfört med en cross.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Pröva vet ja!

Om du inte är sugen på motard så kan du ju alltid sälja fälgarna och bara köra cross istället!
 

Hi-ho

Guest
Nu vet ju inte jag hur du tänker när du skriver att du vill köpa en Cross och öva på, jag vet att du inte kan komma till en Crossbana och öva bakhjulskörning. Inte så populärt!
Eller ska du köra med den på vägen, för det är ju isf en bra ide,,,, :rolleyes: eller blandar du ihop det med en Lv-reggad Enduro??? Fattar inte hur du menar!!!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
varför välja..köp nåt med båda uppsättningarna :tummenupp

Hi-ho skrev:
Nu vet ju inte jag hur du tänker när du skriver att du vill köpa en Cross och öva på, jag vet att du inte kan komma till en Crossbana och öva bakhjulskörning. Inte så populärt!
Eller ska du köra med den på vägen, för det är ju isf en bra ide,,,, :rolleyes: eller blandar du ihop det med en Lv-reggad Enduro??? Fattar inte hur du menar!!!


säkert aldrig nån som övat bakhjul med cross..
ne såna ställen finns inte :rolleyes:
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Hi-ho skrev:
Nu vet ju inte jag hur du tänker när du skriver att du vill köpa en Cross och öva på, jag vet att du inte kan komma till en Crossbana och öva bakhjulskörning. Inte så populärt!
Eller ska du köra med den på vägen, för det är ju isf en bra ide,,,, :rolleyes: eller blandar du ihop det med en Lv-reggad Enduro??? Fattar inte hur du menar!!!

Det finns ju faktiskt dom som håller sig efter skogsstigar,grusvägar,sandtag osv med crossarna... :tummenupp
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Reggad Motard så har man mycket möjlighet att leka på olika ställe. Sen blir man ju knappast halshuggen för ett framhjulslyft på crossbanan. Finns väl alltid möjlighet att leka på nån del av crossbanan, dock inte depån...

Själv har jag gått över till cross och trivs bra med det. :D
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Du har ju en perfekt hoj att öva på... Sv1000 är riktigt skön att wheela med faktiskt.
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top