Cross eller Motard??

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Med säsongen framför mig tänkte jag lyfta lite framhjul mm... därför var tanken att jag skulle skaffa mig något att öva på. Det är ju plastraket som gäller annars.

Lutar väl åt en cross som kan ta lite mer "stryk" under övning och kan inhandlas lite billigare. Men snälla förklara varför jag skulle vilja ha en motard istället?

Så vad skall man välja Cross eller Motard? Fördelar nackdelar?

Tjaa..en gatreggad motard ökar ju på övningsplatserna ganska så rejält jämfört med en cross.

Pröva vet ja!

Om du inte är sugen på motard så kan du ju alltid sälja fälgarna och bara köra cross istället!

Nu vet ju inte jag hur du tänker när du skriver att du vill köpa en Cross och öva på, jag vet att du inte kan komma till en Crossbana och öva bakhjulskörning. Inte så populärt!
Eller ska du köra med den på vägen, för det är ju isf en bra ide,,,, :rolleyes: eller blandar du ihop det med en Lv-reggad Enduro??? Fattar inte hur du menar!!!

varför välja..köp nåt med båda uppsättningarna :tummenupp

Hi-ho skrev:
Nu vet ju inte jag hur du tänker när du skriver att du vill köpa en Cross och öva på, jag vet att du inte kan komma till en Crossbana och öva bakhjulskörning. Inte så populärt!
Eller ska du köra med den på vägen, för det är ju isf en bra ide,,,, :rolleyes: eller blandar du ihop det med en Lv-reggad Enduro??? Fattar inte hur du menar!!!

säkert aldrig nån som övat bakhjul med cross..
ne såna ställen finns inte :rolleyes:

Hi-ho skrev:

Det finns ju faktiskt dom som håller sig efter skogsstigar,grusvägar,sandtag osv med crossarna... :tummenupp

Reggad Motard så har man mycket möjlighet att leka på olika ställe. Sen blir man ju knappast halshuggen för ett framhjulslyft på crossbanan. Finns väl alltid möjlighet att leka på nån del av crossbanan, dock inte depån...

Själv har jag gått över till cross och trivs bra med det. :D

Du har ju en perfekt hoj att öva på... Sv1000 är riktigt skön att wheela med faktiskt.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande