Cross ÄR kul

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
I går var det dax att premiär prova min CRF nere i skanör på deras Crossbana. Kommer dit kl: 13.15 ( öppnar 13.30 ) inte en enda förare på plats.Ah va f*n, tänkte jag, lurad av av Ullis och grabbarna grus (BrInk, Mats ) att dom alltid ska driva med mig... helvete. vid 13.30 kommer en ansvarig för banan. Tittar på mig ett tag, säger; sa du köra idag???, självklart det är väl inga problem!! Duuu, har du sett banan??. Vilket jag går upp på kullen och tittar ut över en bana som består av 75% vatten!!.

Skam den som ger sig, startar upp hojjen och ger mig ut. Givetvis det första jag gör är att köra igenom en 50cm vatten grav.....gasar på lite och fy för satan vad svårt det är att köra cross i vatten och sand som inte hart någon botten...djupaste pölen var ca 70-80 cm.Efter halva varvet gör jag min premiär vurpa, missar en vatten grav*pust* upp med hojjen kickar igång, 3 kurvor senare crash, boom igen börjar kicka 1, 2, 3, 4, 5, ahhhhh helt slut - måste vila...sen kommer jag på att det finns en varmstarts knapp som skall användas 1:a kicken igång vroooom. Kör in i depån efter 1 varv...helt slut, slänger mig ner på marken orkar f*n inte röra mig.

Att köra RR är som att pilla sig i naveln.

Vid 14.15 kommer Ullis, Brink, Mats in lunkandes.....Ullis kör ett par varv..kommer in sur som ettika, pusst, suck, tråkigt, mkt vatten. sen går hon och mumlar resten av tiden och undrar va f*n hon gjorde där :tungan.

Dagen fortsätter med 6-7 vurpor och massor av goa skratt och pikningar.
Detta var absolut något av det roligaste jag har gjort - så nu är Lördagar-Söndagar bokade fram till - graderna kommer.

Vill tacka Ullis, Brink och Mats för att ni kom ner, utan Er hade jag inte fått köra - då dom inte tillåter att man kör själv.

Mvh//ZS

Även stora barn tycker om att leka i lera :)

När marken blivit hård av kylan så gör det ondare att vurpa, annars är det trevligt året om.

/ Hannes

Krängde på dubbdäcken på crossen i helgen och tog en sväng på parkeringen (hårt packad snö) så jä**a kul :banana så nu väntar jag på att isen ska lägga sig på vättern :hoppa

Cross är kul....

.....understatement. Det är bland det roligaste som finns!

Haha... Är hojen lika fin ny som den var när du fick den...? :hihi Får väl pilla ihop min så att jag kan hänga på innan det blir FÖR kallt! Robban ville köra på Ripa, den kan nog vara i lite bättre skick än Skanörs...

oscar skrev:
Haha... Är hojen lika fin ny som den var när du fick den...? :hihi Får väl pilla ihop min så att jag kan hänga på innan det blir FÖR kallt! Robban ville köra på Ripa, den kan nog vara i lite bättre skick än Skanörs...

He, he nä ny ser den inte ut att vara, lätt beggad :) Ripa? var, när, hur. Jag kan på Lördag, Hade varit kanon om Robban är med så kanske man kan få lite tips.....men huvudsaken är att jag skall försöka hänga på dig. :näsblod

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
He, he nä ny ser den inte ut att vara, lätt beggad :) Ripa? var, när, hur. Jag kan på Lördag, Hade varit kanon om Robban är med så kanske man kan få lite tips.....men huvudsaken är att jag skall försöka hänga på dig. :näsblod

Mvh//ZS

Inte lönt att ta tips från honom, han ligger på en nivå som vi inte ens vet vad den heter! Ska kolla med honom....
Du jag orkar faktiskt 2 varv och jag har hört från säkra källor att du bara orkar 1.... :D

Jaha, dags att komma nu när jag tvättat och servat min cykel för vintern?

Har varit nere i Skanör men min Husabergare i 3 helger nu och kan bara instämma i lovorden - det ÄR kul!! Helt annat "tänk" än vid RR dock - hålla blicken långt fram i kurvan, jovisst, bara det att det är någon som plöjt 50 djupa spår överallt som man måste titta på - och vips kör man åt h*lvete.

Körde också en helg då det regnat i 2 dagar och vet hur du kände dig - fast visst är det kul att tokgasa igenom en minisjö??!!

Jag körde också lite cross när jag var yngre(16 typ). Det är lätt det jobbigaste jag någonsin gjort! Fyfan, de bara sprutar mjölksyra ur öronen på en. :yoparty

\Masonit

Roligt att se att det finns fler som kör cross med ett ständigt leende på läpparna här!
Visst, detta är ett sporthojsforum, men cross är ju rätt sportigt det med va? :)

Någon fler än jag som har tävlat i cross?
Visserligen var det i lite yngre dagar, men fan vad roligt det var.
Har nog aldrig varit så vältränad heller...

Fast till sommarn ska vi köra RR!! :)

/Galen

Galenpanna skrev:
Roligt att se att det finns fler som kör cross med ett ständigt leende på läpparna här!
Visst, detta är ett sporthojsforum, men cross är ju rätt sportigt det med va? :)

Någon fler än jag som har tävlat i cross?
Visserligen var det i lite yngre dagar, men fan vad roligt det var.
Har nog aldrig varit så vältränad heller...

Fast till sommarn ska vi köra RR!! :)

/Galen

Räknas GGN som cross-tävling? Isåfall JA! Kändes mer som långcross än enduro tyckte jag.

Klart att cross är kul!
På lördag kör vi på Ripa kl. 10-15
Vet inte vilket skick banan är i men det blir kul!

Kom dit! :banana

Ska nog ut å sprätta en sväng imorn om det finns tid :)
Kommer vara såå blöt svettig å skitig när jag kommer hem, men det e lika kul för det ! är ju så sugen på att köra nu när crossen stått stilla ett bra tag fram tills idag då jag fick igång den efter kolvbytet :banana

oscar skrev:
Inte lönt att ta tips från honom, han ligger på en nivå som vi inte ens vet vad den heter! Ska kolla med honom....
Du jag orkar faktiskt 2 varv och jag har hört från säkra källor att du bara orkar 1.... :D
Jahaaaa, o när skulle du göra det då?! Inte har jag hört från dig precis idag?! :) Men visst kommer jag ut på Ripa om ni vill det på lördag. Mia e ju tydligen oxo sugen!! :tummenupp
Får se hur vädret blir såklart, kollar upp hur banan e på torsdag eller fredag men den brukar hållas bra nu när det är risk för frost.

alakhai skrev:
Jahaaaa, o när skulle du göra det då?! Inte har jag hört från dig precis idag?! :) Men visst kommer jag ut på Ripa om ni vill det på lördag. Mia e ju tydligen oxo sugen!! :tummenupp
Får se hur vädret blir såklart, kollar upp hur banan e på torsdag eller fredag men den brukar hållas bra nu när det är risk för frost.

Nä, precis han bara snackar en massa - he,he skämt och sido, var ligger Ripa?
Lite för mkt vatten på Skanör, då vattenståndet var högre än banan under natten lördag - till Söndag låg där t.o.m högar med tång :tungan . Tuff start i premiär tur, men ack så roligt :)

Hoppas vi ses på Lördag.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Nä, precis han bara snackar en massa - he,he skämt och sido, var ligger Ripa?
Lite för mkt vatten på Skanör, då vattenståndet var högre än banan under natten lördag - till Söndag låg där t.o.m högar med tång :tungan . Tuff start i premiär tur, men ack så roligt :)

Hoppas vi ses på Lördag.

Mvh//ZS

Ripa-banan = SMK Kristianstads hemmabana. Ligger strax utanför Åhus, i Ripa.

Fd. medlem där, sålde crossen för drygt ett år sedan. Har aldrig ångrat något mer än det :huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti