CRM ryker väldigt när den är kall?!

Aja, så länge det inte är nåt farligt så är det inget att bry sig om :)

Tack alla :pannkyss
 
Lundgren skrev:
2564812 Det kan hända att den slutar fungera = skär

Kontrolllampan går sönder = skär troligtvis
Sålänge den fungerar så är den hur bra som helst, blandar man i bensinen så drygar man bara ut bensinen och det blir trögare att få genom munstycket = man måste ha större munstycke annars så skär den för att den får för lite bensin.

Sen att det går skit som fan utan pump är en annan sak, den kommer dessutom ryka mer utan pumpen.

Tvåtakt suger, kör med pump.
 
Solid snake skrev:
2565484 Sålänge den fungerar så är den hur bra som helst, blandar man i bensinen så drygar man bara ut bensinen och det blir trögare att få genom munstycket = man måste ha större munstycke annars så skär den för att den får för lite bensin.

Sen att det går skit som fan utan pump är en annan sak, den kommer dessutom ryka mer utan pumpen.

Tvåtakt suger, kör med pump.
Jag har dock inte sagt att den är dålig. Men att den ruker mer utan pump håller inte jag med om dock. Eller ja, det gjorde inte min.
 
Kronen skrev:
2565410 min hoj rycker med satan när den e kall. Men dock inte blå rök. det är ju fan kolvringarna som är dåliga då ju.

Sedär ja...

Du såg på filmen eller? Ja tycker den skiftar i blått iaf.
Kolven är dålig. Hoppas att det är kolven iaf. För den rasslar en del när man varvar upp den. Sedan kankse ryckningarna vid 8k rpm har med kolven o göra då :O

Har beställt ny kolv nu, kostade DOCK 1400 :huvet
 
duvet du har ju en 2takt:) NÄSTAN alla 2takts motorer ryker när dom är kalla, jag tror inte jag sett nått undantag! går nästan inte att komma ifrån att den ryker lite om man inte justerar bestyckningen EXAKT och har olja som inte tyker mkt.....

de finns väll nån som har 2takts olja som luktar jordgubb av röken, polaris tri ja de är:-p
 
byskebon skrev:
2566321 duvet du har ju en 2takt:) NÄSTAN alla 2takts motorer ryker när dom är kalla, jag tror inte jag sett nått undantag! går nästan inte att komma ifrån att den ryker lite om man inte justerar bestyckningen EXAKT och har olja som inte tyker mkt.....

de finns väll nån som har 2takts olja som luktar jordgubb av röken, polaris tri ja de är:-p

Säger du det :D

Jordgubb hade inte vart fel.

När man kör iväg nästan dirr efter starten så ryker det nått så in åt helvette. Aldrig sett en 2t som ryker så mycket dirr efter start...

men men man kanske är lyckligt/olyckligt lottad :D
 
Solid snake skrev:
2564480 Varför suger oljepump? Ge mig ett bra svar.

För att det ryker, uppenbarligen. Visserligen pga felinställning, men nästan alla är ju felinställda. Och ingen vill fibbla med inställningen för att man egentligen inte vet hur mycket olja den får. Och av dom anledningar som lundgren nämnde.
Sen tycker jag inte om oljepump för att jag inte har någon. Därför tycker jag att oljepump suger. Jag kan säkert komma på fler anledningar om du vill. Puss!
 
Trashcan skrev:
2567349 För att det ryker, uppenbarligen. Visserligen pga felinställning, men nästan alla är ju felinställda. Och ingen vill fibbla med inställningen för att man egentligen inte vet hur mycket olja den får. Och av dom anledningar som lundgren nämnde.
Sen tycker jag inte om oljepump för att jag inte har någon. Därför tycker jag att oljepump suger. Jag kan säkert komma på fler anledningar om du vill. Puss!
Då vet du säkert att om du kör utan oljepump så får bensinen mer motstånd att ta sig igenom munstyckena iom att du blandar i bensinen, så du bör ha större huvudmunstycke, men som sagt det vet du säkert redan................ :rolleyes:
 
Solid snake skrev:
2567440 Då vet du säkert att om du kör utan oljepump så får bensinen mer motstånd att ta sig igenom munstyckena iom att du blandar i bensinen, så du bör ha större huvudmunstycke, men som sagt det vet du säkert redan................ :rolleyes:

Hade jag ingen aaaaning om, det gör nog inget.
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top