CRM prestanda

Kronen skrev:
jag köpte bara 1 och det var 160. det kostade 130:-
det var en ÅF som sa till mig att det skulle vara 160.

Hmm ok...var väl inte så smart sagt egentligen. 130 kr var iofs en del, har för mig att hela mitt paket gick på runt 200-250 kr. Ring till Sulas o hör om du inte får den att gå klockrent!
 
får göra det... men det var fassan som pröjsade för munstycket, var ganska desperat också :D

Men, kan man bställa saker från Sulas och få det hemskickat?
och Telefon nummer tack

men du hade väl 12/38 i drevning. eller hade du annan? (poffer)

//// Vad snackar "Trance up" om?
 
Last edited:
Kronen skrev:
får göra det... men det var fassan som pröjsade för munstycket, var ganska desperat också :D

Men, kan man bställa saker från Sulas och få det hemskickat?
och Telefon nummer tack

men du hade väl 12/38 i drevning. eller hade du annan? (poffer)

//// Vad snackar "Trance up" om?

Mja, det kan nog stämma. Jag har säkert skrivit det i ngt inlägg. www.sulas.se , där står mer. Ha en fortsatt trevlig jul :tomten
 
Jag beställde ett gäng munstycken från sulas, fick dom idag.
Dock har jag inte öppnat paketet eftersom jag funderar på att skicka tillbaka det.
Anledning: Mitt huvudmunstycke är 10 mm ÖVER gängorna. Munstyckerna i paketet är uppskattningsvis max 6 mm i diameter allt som allt. Dessa munstycken kan man få tag på nästan överallt, de med 6 mm över gängorna.

Så det är väl bara att fortsätta att leta :)

Kronen: Har du fått munstyckerna som du beställde?

/Robin
 
Åfan nice... Får väl beställa därifrån jag oxå då!

/Robin
 
Uppdatering:

Jag har nu renoverat motorn ganska rejält.
Bytt:

-Kolv (jävligt sliten).
-Kolvringar.
-Ramlager, båda sidorna (de var helt slut).
-Nållager.
-Cylindefotspackning.
-Alla tre "motorblockspackningar".

När jag meckade så upptäckte jag att ena vajern till avgasporten var av vid fästet... detta var nog den främsta anledningen till att hojen inte orkade varva ur på de sista tre växlarna.
Ska iväg och beställa en ny vajer imorgon och förhoppningsvis är allt monterat och klart i början av nästa vecka.

Återkommer då med uppgifter från testkörningen.

/Robin
 
Robe skrev:
Uppdatering:

Jag har nu renoverat motorn ganska rejält.
Bytt:

-Kolv (jävligt sliten).
-Kolvringar.
-Ramlager, båda sidorna (de var helt slut).
-Nållager.
-Cylindefotspackning.
-Alla tre "motorblockspackningar".

När jag meckade så upptäckte jag att ena vajern till avgasporten var av vid fästet... detta var nog den främsta anledningen till att hojen inte orkade varva ur på de sista tre växlarna.
Ska iväg och beställa en ny vajer imorgon och förhoppningsvis är allt monterat och klart i början av nästa vecka.

Återkommer då med uppgifter från testkörningen.

/Robin


Sedär :)

Nu ska du få se på drag :yoparty

Crm går faktiskt riktigt bra, tycker den har ett slags "sug" i axxet som inte husqvarnan har :tungan
 
Nu ska du nog få se att den går mycket bättre. Min går riktigt bra.

Loy testa en 250 så ska du få se att du blir helt frälst. Minst 20 gånger så bra vrid i kx 250 som i crmen. Typ dubbla effekten också. :tungan
 
prulle skrev:
Nu ska du nog få se att den går mycket bättre. Min går riktigt bra.

Loy testa en 250 så ska du få se att du blir helt frälst. Minst 20 gånger så bra vrid i kx 250 som i crmen. Typ dubbla effekten också. :tungan


Jo, klart det är skillnad :)

Men om man skulle gämföra Husqvarnan och Crm:en så är Hondan som en stor fet amerikanare som bara drar medan Wr:n är som en ettrig Celica eller ngt :tungan
 
Loy skrev:
Jo, klart det är skillnad :)

Men om man skulle gämföra Husqvarnan och Crm:en så är Hondan som en stor fet amerikanare som bara drar medan Wr:n är som en ettrig Celica eller ngt :tungan

Ätrig celica tja man tackar.. Okej men botten måste ju va bättre på hukyn eller?
 
Tjena.. Hur mkt kostade allt nu igen Robe?

Kan du skriva ner alla saker du köpte typ ett kvitto på hur mkt allt kostade?
Ska byta samma saker som dig. + Cylindern också... Bra att veta hur mkt allt kostade. skriv hur många styck (st) också...
 
Last edited:
prulle skrev:
Ätrig celica tja man tackar.. Okej men botten måste ju va bättre på hukyn eller?


Hahah, var det första bilen jag kom på :hihi

Att säga vilken som har bäst botten är svårt, men det känns nästan som om hondan har bättre...
 
Jag bytte:

Alla tre "motorblockspackningar" - 292:-
Kolvbult - 133:-
Kolv - 442.50:-
Kolvringar - 470:-
Key, woodruff - 13.50:-
BRG Ball radial - 131:-
BRG Ball radial - 134:-
Clips x 2 - 40.50:-
Nållager till kolvbulten - 110:-
Packbox x 2 - 148:-
Cylinderfotspackning - 148:-
---------------------
= 2062.50:- + Olja och kylvatten

Balanserade vevaxeln också.

Tror att en cylle kostar runt 1500:-

Jag rekomenderar att du/ni går till en återförsäljare som har tillgång till sprängskisser på hojen. Jävligt lätt att se alla delar då.

/Robin
 
Last edited:
Robe skrev:
Jag bytte:

Alla tre "motorblockspackningar" - 292:-
Kolvbult - 133:-
Kolv - 442.50:-
Kolvringar - 470:-
Key, woodruff - 13.50:-
BRG Ball radial - 131:-
BRG Ball radial - 134:-
Clips x 2 - 40.50:-
Nållager till kolvbulten - 110:-
Packbox x 2 - 148:-
---------------------
= 1915:- + Olja och kylvatten

Tror att en cylle kostar runt 1500:-

Jag rekomenderar att du/ni går till en återförsäljare som har tillgång till sprängskisser på hojen. Jävligt lätt att se alla delar då.

/Robin


Vaffals är kolvringarna dyrare än kolven!?!?!?!

Annars riktigt hyffsade priser.
 
Har funderat på just det... vad tror ni? Ska jag gå tillbaka till butiken och fråga om dom slagit in fel? Eller ligger kolvringarna i den prisklassen?

/Robin
 
ett cylinderpacket som består av Cylinder, Kolv och har för mig kolvringar också.. 1500:- eller nått sånt.. ska ha ett sånt kit, och sen samma saker Robe har bytt också..
 
Last edited:
Robe skrev:
Har funderat på just det... vad tror ni? Ska jag gå tillbaka till butiken och fråga om dom slagit in fel? Eller ligger kolvringarna i den prisklassen?

/Robin

Trode typ kolven kosta typ 600-700 och ringarna 2-300.. :va
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top