Crm och höga varv?

  • Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
För en vecka sedan köpte jag en Crm 125 med SM hjul, nu har jag upptäckt att vid fullgas på 1an så lägger den halvt av ibland vid 7000,8000,9000, ungefär som om den misständer. Men sen om man slår av på gasen och gasar fullt igen så kan det gå bra och ibland inte.
Kan det vara någonting med tändningen eller vad kan det vara?

Annars går den bra på höga varv, lite sämre på låga då den nästan är helt död under 7000 :)
 
Antagligen kasst stift eller så har du för stort munstycke.
 
mm det är troligen som solid säger.. kolla stiftet.

bubblar den när du ska gasa upp på hög växel typ om du ligger i 40kmh och ska gasa upp den till 140kmh, bubblar den där i mellan så är det för stort munstycke.. så va det på min iaf.. det försvann sen när jag bytte ner..
 
Kronen skrev:
2101706 mm det är troligen som solid säger.. kolla stiftet.

bubblar den när du ska gasa upp på hög växel typ om du ligger i 40kmh och ska gasa upp den till 140kmh, bubblar den där i mellan så är det för stort munstycke.. så va det på min iaf.. det försvann sen när jag bytte ner..
hur stort har du?
vilket munstycke menar du? om jag har fattat rätt så finns de ett low munstycke, ett acc munstycke och sen ett "high" munstycke
 
Snowman89 skrev:
2102645 hur stort har du?
vilket munstycke menar du? om jag har fattat rätt så finns de ett low munstycke, ett acc munstycke och sen ett "high" munstycke
Ptja i och med att du säger att det är på höga varv så är det på högfartsmunstycket.

Dvs "high" för din del.
 
Snowman89 skrev:
2101645 För en vecka sedan köpte jag en Crm 125 med SM hjul, nu har jag upptäckt att vid fullgas på 1an så lägger den halvt av ibland vid 7000,8000,9000, ungefär som om den misständer. Men sen om man slår av på gasen och gasar fullt igen så kan det gå bra och ibland inte.
Kan det vara någonting med tändningen eller vad kan det vara?

Annars går den bra på höga varv, lite sämre på låga då den nästan är helt död under 7000 :)

Min hoj gjorde precis så där när jag hade för litet munstycke. Den dog när man började komma upp i varv på fullgas och om man sen drog av lite på gasen så varvade den vidare. Den smällde riktigt också och hostade.

Kolla färgen på stiftet!!!
 
flexbert skrev:
2103275 Min hoj gjorde precis så där när jag hade för litet munstycke. Den dog när man började komma upp i varv på fullgas och om man sen drog av lite på gasen så varvade den vidare. Den smällde riktigt också och hostade.

Kolla färgen på stiftet!!!
stiftet är mörkt, men min varvar inte när man drar av på gasen.
Sen har jag även märkt att vid 6000-7000 så bluddrar den och vill knappt varva mer utan den stiger sakta sakta i varv, det händer bara vid dom varven varken under eller över
 
Så var min crm också, ville knappt komma över 8k rpm. Men en dag var det borta så jag har inte lagt ner tid för att se vad det skulle kunna vara.
 
Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Back
Top