Crimpa kontaktstift och hylsor

• Thread starter Thread starter RN
  • Start date Start date

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Nu behöver jag lite hjälp. Jag tänkte fixa till lite koppling som jag gjort på hojen med kontakter istället för som jag gjort nu. Glad i hågen åkte jag till vår "favvoaffär" och köpte kontakter och stift (ja det är Biltema jag pratar om).

(och motsvarande motpart).
Så till problemet. De där stiften ska crimpas med "crimptång 71-656.", ja och den finns ju såklart inte. Jag har en crimptång hemma men det är definitivt fel, så vad behöver jag för tångjävel för att lösa det här?

Nu behöver jag lite hjälp. Jag tänkte fixa till lite koppling som jag gjort på hojen med kontakter istället för som jag gjort nu. Glad i hågen åkte jag till vår "favvoaffär" och köpte kontakter och stift (ja det är Biltema jag pratar om).

(och motsvarande motpart).
Så till problemet. De där stiften ska crimpas med "crimptång 71-656.", ja och den finns ju såklart inte. Jag har en crimptång hemma men det är definitivt fel, så vad behöver jag för tångjävel för att lösa det här?
Du kan få låna en sån av mig, självklart så bor du väl på den södra sidan så att det är långt till Sigtuna!

Japp, söder om stan såklart :) Men hur ser tången ut? Det kan ju inte vara en helt Biltemaspecifik lösning tänker jag....

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back