CRF250R startproblem

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
ohoj. Bytte motor och växellådsolja och oljefilter. Det gjorde jag efterssom jag bombade tändkåpan och fick plocka bort svänghjul och tändspole etc. för svetsning. Jävla magnesium.
En första fråga, kan man sätta pickupen fel? Det känns inte som det går.

Jag trampade runt motorn för att bygga upp lite oljetryck, men den gav fan i att starta. Kickade i evigheter och den ville bara inte igång. Den tänder hela tiden, så den muttrar varje kick och går några varv, ibland tuffar den igång men sedan dör igen. Omöjligt. Då rullade jag igång den, gick perfekt. Då trodde jag att det var efterssom jag tvättat och inte varmkört pga att jag inte hade någon motorlja att titanventilerna oxiderat. Men nu i onsdags skulle jag köra, då startade den inte heller, exakt som innan. Rullade igång, går klockrent. Och det är troligen inte ventilerna då den startar utan någon som helst protest varm.

Skall tömma förgasaren och kolla om varmtartwiren ligger i, även kolla stiftet, men då måste sadel och tank och allt bort. Några idéer? Tack och hej

Pågrund av lathet kollade jag inte stiftet, vilket löste problemet. Piss.
Dock så skjöt jag ut vevstake och överfall igenom blocket. Jävla skit. Någon som har en CRF250R motor?

Pågrund av lathet kollade jag inte stiftet, vilket löste problemet. Piss.
Dock så skjöt jag ut vevstake och överfall igenom blocket. Jävla skit. Någon som har en CRF250R motor?
Det är du inte den första att göra på CRF 250 isåfall.Eller är det ett aprilskämt:va

Om det ändå vore det. Fy fan vad trött man blir, speciellt när man lagt ner all tid och pengar man har, beställt transponder, tävlingslicens, allt sånt, renoverat hojen, ja ni hajar. Så händer detta. Jag ska försöka lägga upp en bild. Ska deppa ihop totalt några veckor nu.:(

EDIT: Är jag inte först? Är det många som gjort likadant? Och förresten finns inte överfall. Det var en bult. Inget att svetsa heller, rätt igenom båda blockhalvorna och rakt igenom oljekanaler och piss.

viewphoto.php

Uppskattar gärna idéer om vad som har hänt. :(

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!