CRF sm orent FORTFARANDE...tips om djup sjö!!!

Återfall skrev:
Privatköpt ......rätt billigt.

Köplagen gäller!

"Om varan är felaktig
Om varan är felaktig får köparen kräva att säljaren rättar till eller reparerar, levererar ny vara, ger prisavdrag eller kräva skadestånd. Köparen kan också häva köpet eller hålla inne betalningen. Detta gäller även om varan sålts i "befintligt skick".

En vara är felaktig om den inte duger till den användning som den avses klara, inte stämmer med prov eller specifikation, avviker från vad som avtalats eller om säljaren lämnat felaktiga uppgifter om eller undanhållit uppgifter om varan"

Läs hela på rixlex, där står det mer!

Nää, ja vill ha kvar hojen......den e ju AS-go när han går. Tack snälla åndå :)

Provade att byta till cross-plattan ( svänghjulsbyte...hm) men den var ju DÖD ??

en mekkille i Tibro sa att den skulle sitta uppochned, men istuktionsboken visade annat. Bytte skiten (plattan) igen. Går som innan igen. Men de måste vara bränslefel........

Men INGEN verka vet hur en sådan här hoj SKA gå. Ska den missa lite på jämn gas eftersom den är gjord för att gå på fullt ????????????

Letar ja efter fel som inte finns......ja tror inte det iaf. den går ju rent upp till 70km borde kunna göra desamma efter :confused:

Eller......

AMattsson skrev:
Köplagen gäller!

"Om varan är felaktig
Om varan är felaktig får köparen kräva att säljaren rättar till eller reparerar, levererar ny vara, ger prisavdrag eller kräva skadestånd. Köparen kan också häva köpet eller hålla inne betalningen. Detta gäller även om varan sålts i "befintligt skick".

En vara är felaktig om den inte duger till den användning som den avses klara, inte stämmer med prov eller specifikation, avviker från vad som avtalats eller om säljaren lämnat felaktiga uppgifter om eller undanhållit uppgifter om varan"

Läs hela på rixlex, där står det mer!

Ser så lätt ut i teorin, men är helt anorlunda i verkligheten. Hur ska du kunna bevisa att exempelvis jag sålt dig en defekt hoj? Det kan ju vara du som kört sönder den och inte vill stå för kostnaderna och anklagar mig. Det blir ord mot ord i rätten så det rinner bara ut i sanden..

.

Återfall skrev:
Det är svårt att ge ett vettigt svar när jag inte har hört maskinen själv, men den skall gå lika rent vid alla varvtal, lika med tomgången, är allt som det skall så går den väldigt jämt. Jag tycker att du skall beskriva/visa problemet för en duktig hojmek på orten, gärna någon som är insatt i CRF:n Du verkar ha kollat av det mesta. Prova även att kasta in en fråga på thumpertalk.com, där finns en hel avdelning för hondas crf.

mvh,

mr *

Min CRF går ju inte direkt jämnt när man ligger på jämn gas och "tourar"...
Men märker inte av att den bluddrar heller direkt... Men den går ju helt klart bäst när man ligger fullt...

Ha de gôtt!

kolla luftfilter, choken, tändstift, tändhattar???
Jag startade min -05a idag för första gången med en massa kul på, gick som fan.

Ludde skrev:
Min CRF går ju inte direkt jämnt när man ligger på jämn gas och "tourar"...
Men märker inte av att den bluddrar heller direkt... Men den går ju helt klart bäst när man ligger fullt...

Ha de gôtt!

Jaha Ok, då ska min gå renare än vad den gör nu. Då fortsätter jag leta

Tack :va

CalleP skrev:
kolla luftfilter, choken, tändstift, tändhattar???
Jag startade min -05a idag för första gången med en massa kul på, gick som fan.

Vad har du gjort med den, effekt, total-kostnad ?

Har konstigt nog inte haft borta filtret......ser bra ut. Verkar för enkelt, vet ju när man körde cross hur fa.. ett filter kunde se ut å ändå funka :hihi
Men för sakens skull ska jag göra det imån och montera de nya stiftet.
Idag tog jag paus å körde med den istället, mest full gas :banana

Blir så lessamt att bara mecka :huvet

Mr * skrev:
Återfall skrev:
Det är svårt att ge ett vettigt svar när jag inte har hört maskinen själv, men den skall gå lika rent vid alla varvtal, lika med tomgången, ..............................av det mesta. Prova även att kasta in en fråga på thumpertalk.com, där finns en hel avdelning för hondas crf.

mvh,

mr *

Tack för tipset där ska jag kolla nu med en gång :banana

Min 450 missar också när man ligger på jämn gas.

Men skit i det, de e bara åk

det finns ju bara ett läge på
rullen :hihi

Kan inte direkt säga att min går "rent" på halvgas heller...
Tänkte köra den i bänk, lambda värdet borde ju visa vilka justeringar som behövs...

Hampe #66 skrev:
Kan inte direkt säga att min går "rent" på halvgas heller...
Tänkte köra den i bänk, lambda värdet borde ju visa vilka justeringar som behövs...

TACK, letar mindre nu. Jag har bokat bänkkörning den 26:e :) om jag fortfarande är kär då, så så får han åka :D

Säg till om du kör din, nyfiken som fasen. Du får låna de få munstycke jag har isfall så blir det ngra färre i butiken. :)

Lösningen :D :D

Nu vet jag vad felet var (står även i den andra tråden om elektronikfel), det var tändplattan som spökade å till sist dog.
Nu när jag har fått en ny, gratis :banana av honda så går han helt rent i alla hastigheter utan att missa något.
Han är även extremt lättstartad, första kicken både varm och kall :banana

Tack grabbar för Ert stöd det har hjälp till :) :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT