CRF sm orent FORTFARANDE...tips om djup sjö!!!

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda CRF 450 sm
Nu har jag provat alla tips jag fått hittills :va

Rengjort förgasaren
Olika huvudmunstycke
Flyttat nålen
Justerat blandskruven

Nu har ja till och med monterat ORGINAL-dämparen med org-betyckning :3freak

Inte ens nu går han rent.

Vid jämn gas med eller utan växel så blurrar han :confused: :confused:

Han gick bäst med huvudmunst. stl.180 och org. inställn. på nålen å effektdämparen. Då gick han rent upp till 70 km.

Alla tips välkomna......även om isfria djupa sjöar för dumpning :arsele
 
Har felet kommit plötsligt eller smygande?
Blurrar den vid alla varvtal?
Går den bättre eller sämre när den är kall eller varm?
Går den bättre eller sämre med eller utan chock? (Även varm.)
 
Kollat stift o tänddelar oxå?Bytt bensin(kan va gammal o vattensjuk om den stått länge).Kolla även så att själva flottören är hel,om det är hål i den så fylls den med bensin o flyter inte upp o stänger=surar/flödar.Fast det kanske är homogen flottör på den där modellen?!
 
Last edited:
Leffe skrev:
Har felet kommit plötsligt eller smygande?
Blurrar den vid alla varvtal?
Går den bättre eller sämre när den är kall eller varm?
Går den bättre eller sämre med eller utan chock? (Även varm.)

Går orent vi samma varvtal kall som varv, reagerar inte på choke när jag kör.
Felet var när den köptes utan att jag märkte, snö på marken :gnissla

Har nu sista dagarna när jag meckat, blivit JÄVL.. svårstartad kall.
Startade ALLTID på första kicken innan :confused: :confused: :confused:
 
Återfall skrev:
Går orent vi samma varvtal kall som varv, reagerar inte på choke när jag kör.
Felet var när den köptes utan att jag märkte, snö på marken :gnissla

Har nu sista dagarna när jag meckat, blivit JÄVL.. svårstartad kall.
Startade ALLTID på första kicken innan :confused: :confused: :confused:
Kollat med startgas så det inte är tjyvluft???
 
ktmjacke skrev:
Kollat stift o tänddelar oxå?Bytt bensin(kan va gammal o vattensjuk om den stått länge).Kolla även så att själva flottören är hel,om det är hål i den så fylls den med bensin o flyter inte upp o stänger=surar/flödar.Fast det kanske är homogen flottör på den där modellen?!

Mmm det står väl på tur, jag är inte så haj på elen.
Men det är ju konstigt att han påverkas av munstyckesbyte :confused:
gick nästan bra med stl.180 å skitkass med 170/175
Skulle det vara elen borde han kanske vara mer lika......fast det kan ju vara el och fel betyckning ??

Flottören hel.
Nytt stift är inte provat ännu....nypris 287kr :mad: men men ska ju ändå bytas ngn gång.
Har tankat 5 tankar så soppan har förnyats :3freak
 
Last edited:
Återfall skrev:
Går orent vi samma varvtal kall som varv, reagerar inte på choke när jag kör.

Det är alltså bara vid ett visst varvtal den går orent och inte över hela varvtalsregistret eller?
 
Tips från coachen, gör ett kompprov.. Har du testat allt så låter det som läckage i ventilerna.
Hur har tidigare service utförts?
 
Leffe skrev:
Det är alltså bara vid ett visst varvtal den går orent och inte över hela varvtalsregistret eller?

Ja man kan säga att den går orent fr.......gissningsvis 4-5000 varv å uppåt med jämn gas.
När jag vrider på svarar han alltid fint oavsett varvtal :va
 
Återfall skrev:
Privatköpt ......rätt billigt.

Tror du har fler rättigheter om du köpt privat. Ifall det var fel på den då du köpte den och han inte informerat så åker han dit som satan. Om den nu går så dåligt så kan han knappast ha missat det så det är bara du ringer och säger åt han att du ska ha dina pengar.
 
Per skrev:
Tips från coachen, gör ett kompprov.. Har du testat allt så låter det som läckage i ventilerna.
Hur har tidigare service utförts?

Jag bytte kolven för två kör-timmar sedan. Å då sugtestade jag ventilerna som var helt täta.
Just nu på morgonen innan jobbet börjat har jag skruvat ned å kollar kaminställn. igen .......den är svår att få EXAKT. Verka vilja vara ett halvt kugg fel ??? lite diffus avläsning på vevens markering :va

Men innan ja bytte kolv var den ju org-inställd på kamkedjan, då var den ju förvisso lättstartad men har aldrig gått rent. Så startproblemet kan ju vara en kugg fel .......kanske :va :va men orent går han ju ändå.

Ska prova med annat stift idag oxå :3freak
 
ska stå exakt.
Kolla tändningen annars. Kabelfel mm.
 
:3freak HOPpsan ett kugg fel på kammen.....nu går han att starta.

Men samma fel som innan går orent nu på hela registret med org dämparen å org munstycke :confused: :confused:
 
Återfall skrev:
:3freak HOPpsan ett kugg fel på kammen.....nu går han att starta.

Men samma fel som innan går orent nu på hela registret med org dämparen å org munstycke :confused: :confused:
Trasig CDI??
Trasigt svänghjul på nåt sätt som ger knasigt elfel ???
Tjuvluft ???
Knäpp förgasare ??
 
Du har inte varmstartknappen utdragen? Då går dom som skit.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top