CRF 450HM supermotard

Det ska väldigt mycket till för att Polisen ska ta in hojen för besiktning/effektkontroll så kan inte alla moralkärringar bara sluta yttra sig om hur fel det är att bara köra hojen ostrypt på pappret och satsa på att försöka besvara TS fråga istället.
Jag kör själv min hoj helt strypt för säkerhets skull, känner dock flera som bara kör sina strypta på pappret utan några direkta konsekvenser. Risken att något skulle hända är ju ganska liten, och skulle något hända får dom ju skylla sig själva.

Jag kollade på AlphaTechnik's hemsida men hittade ingen strypsats till CRF450. Möjligt att det skulle funka att tillverka en bricka själv att sätta i insuget (antar att din crf har förgasare??) och sedan bänka hojen...

Tack så mycket för det inlägget skönt det fanns någon annan utanför den lilla instängda lådan jag verkade möta här. Som även kanske även oxo har erfarenhet av polisen som dom flesta moralkärringarna mest verka läsa lite på polisens hemsida ibland hur dom går tillväga som inte alls stämmer överens med verkligheten

Men då verkar det tyvärr som jag får göra mig av med den,
Är ju en jävligt rolig stunthoj utan och tveka underbar och köra. kommer säljas med tåren i ögat. Fy fan för honda säger jag.

Och angående förra talaren om bänkade sin husaberg själv. Om ja tolkar din signatur rätt är det en 98. tror helfordonsgodkänd kom vid 00 eller något sådant enligt min pratstund med mckompaniet då någon specielregel kom in att efter det årtalet kan man inte självstrypa hojjar utan godkänd strypsats.

Och för övrigt är jag fullt medveten om konsekvenserna vid en eventuell krock jag är inte totalt bortblåst utan jag vet vad som väntar och det är något jag kan leva med med en supermotard som inte går så snabbt och används för stunting på enskilda vägar, om det sen känns bättre för er sporthojs åkare där era MC gör 250+ med försäkring som täcker för ni har A-obegränsad, Go for it ! bara det känns bra för er när olyckan smäller på!

Tack för all hjälp från alla icke smutskastande hojåkare. over and out

Last edited:
Jag kör också ostrypt och har blivit stoppad flera gånger. No problems what so ever.

Tycker det är värt risken om prövotiden gått ut iaf.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka