Crf 450

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Solid snake skrev:
Blir nog en 660, eller om nån annan har tips på fler motarder med det "stuket"

Vill ju ha en som ser ut som dom på bana men tåler att köras länge.

Edit: utan kolvbyte o sånt trams.

660 blire för mej oxå, fast den modellen kallas SZR & görs av Yamaha. riktiga grejer :yoparty

Återfall skrev:
Annars när hojen går så är den grym, lätt, varvvillig och enkel att bakhjulåka med superkul alltså

.........väntar på nya grejor :)

Jo det var ju det jag hade tänkt ha den till, liten lekmaskin, crossen e svår på bakan, jälla 2 takt, håller på att slå över hela tiden på den om man ska wheela lite. :3freak

Återfall skrev:
Jag själv dåliga erfarenheter av min CRF sm just nu, svårjusterad med förgasaren å häromdagen så rymde gnistan sin väg, hans bohag ligger nu på posten på väg till Tibro.

Nästan alla säger att man MÅSTE byta kolven ofta......men ännu har jag inte hört eller läst om ngé kolvhaveri för utslit-/utmattningens skull. Min kolv hade gått ca 50 tim när jag bytte den för att en packning läckte.
Den kolven å cyl visade jag upp för en gubbe som äger en firma tillverkar och konstruerar i metaller åt kärnkraftsindustrin. Han är mkt kompetent när det kommer till material dessutom kör han topprenoveringar å dyl som för kul skull........bla bla

Han bara mös när han såg cyl å kolven, han sa att cyl inte var sliten ngt alls.....alla honingsrepor fanns kvar dessutom så var de tydligen gjorda på ett mkt bra sätt, kolven var inte speciellt ansträngd heller.

Han och hans bror har var sin CRF båda har gått 120 tim utan byte av ngt.

Min uppfattning är däremot att kolvringar bör bytas ofta men kolven.......??

Cyl är dessutom belagd så den står emot bra.

Annars när hojen går så är den grym, lätt, varvvillig och enkel att bakhjulåka med superkul alltså

.........väntar på nya grejor :)

Jo jag har läst dina trådar "Återfall" hur går det för dig..!? Hoppas att du for ordning på maskinen igen. Vad är det för delar du har beställt!?

Nej jag har heller inte läst om några kolv/cylinderrasproblem så jag vet inte..skall byta min vid 50 h iallafal och se hur den ser ut. Vissa kör ju över 200 timmar med samma kolv men det är lite vågat tycker jag..man får nog åtminstone byta ringarna iallafall för de kan ju ensamma orsaka haveri.

mvh,

mr *

Last edited:
Återfall skrev:
Nästan alla säger att man MÅSTE byta kolven ofta......men ännu har jag inte hört eller läst om ngé kolvhaveri för utslit-/utmattningens skull.
Hur många har du hört om där kolven fastnat i toppen eller tage me sig toppen ut på semester? Det är just av kolvslitningen... Så låter det från de som kör cross på högre nivå iaf.

Jag tänker byta innan 50h iaf. Det sägs att det ska vara lungt då men det är nog relativt stor chansning även det, men den e jag villig å ta, så mycket som jag kör (dvs det blir många tusenlappar i månaden).

?

Vad kostar en kolv med tillhörande ringar till en crf450sm 03-05 ???
Om man nu kör mycket kan det ju bli jävligt dyrt...

Runningback skrev:
Vad kostar en kolv med tillhörande ringar till en crf450sm 03-05 ???
Om man nu kör mycket kan det ju bli jävligt dyrt...
1600:- fick jag som svar här, men jag tror dom e onödigt dyra... Har det på att det ska gå runt tusenlappen

Varför är det ingen som köper en smidd kolv :confused:
Den kostar lite mer, men man behöver inte byta lika ofta :tummenupp

Roger_SWE skrev:
Varför är det ingen som köper en smidd kolv :confused:
Den kostar lite mer, men man behöver inte byta lika ofta :tummenupp
Problemet med CRF kolven är väl att det är så låga skörtar på den? inte om den är smidd eller gjuten.Det minsta den blir sliten så kantrar den ,och då slits inte bara kolven utan cylindern också.Byt kolv i tid så slipper man byta cylinder också.

Mr * skrev:
Jo jag har läst dina trådar "Återfall" hur går det för dig..!? Hoppas att du for ordning på maskinen igen. Vad är det för delar du har beställt!?

Nej jag har heller inte läst om några kolv/cylinderrasproblem .......................får nog åtminstone byta ringarna iallafall för de kan ju ensamma orsaka haveri.

mvh,

mr *

Hojen tvärdog under gatkörning, jag hade full gas innan trean varvade ur. Jag kickade å komp fanns där. Gnistan var borta :huvet :huvet :huvet

Då fick jag nog, jag plockade bort Itally-spolen, CDI´n och tändspolen lade dem i en kartong å skickade till Sven-Erik på Tibro MC service.

Är det fel på tändspolen.......så gör Honda det enkelt för sej att ge mej en ny.

För jag är :kulspruta :kulspruta trött på att mecka med 2-sort MC.
De är ju medvetna om problemet så de gå nog bra. Men det har skapat mycké strul för mej.
Få svar imån OM det är fel på ngn elektronik :confused:

Dessutom är det ngé skumt med förg för hojen går SKIT med orgbesty å org-avgas :3freak

Jag trodde jag köpte "nytt kvalitet" för att slippa skitmeck, service tar jag gärna men detta :zpy :zpy :zpy

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back