Crf 450

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
HAr då tänkt köpa en motard i pasande pris.

Hittat en CRF 450 03:a undrar lite vilka problem de brukar ha.

Har bara för mig att dom hade en del problem från den tiden???

Någon som har nå bra svar

Har en YZF 250 ´06 om nån är intresserad

De som du viktigast ska kolla e att dom bytt ut tändplattan, då denna kan och går sönder rätt lätt, kolla även så att dom bytt svänghjulet. fick byta detta på min efter bara en timme efter jag köpte min.
Annars e de väl inget o anmärka på.

Fråga bara så att dom har justerat ventilerna med jämna mellanrum,

jag köpte min och det första jag gjorde var att kolla ventilerna,
0,05 i insugsspel är inte så roligt,
kollar man det med jämna mellanrum så är det en kanon hoj.

Har man väl behövt börja att ställa ventilerna så är dom ju slut (titan) och behöver bytas. Skippar man det och bara chimsar om hela tiden så tar ventilsätena stryket istället för ventiltallriken, och då blir det dyyyyyrt.
Byt mot stålventiler istället.
Kolla fälgarna, did fälgarna på dessa brukar spricka eller så blir ekerhålen ovala.
I övrigt inga ovanliga problem att tala om.
Se till att byta luftfiltret ofta och använd riktig filtrolja så funkar den länge.
Orginal styret har en jävla konstig pullback så ett tips kan ju vara att byta ut detta mot ett något rakare för känslans skull.

Hade en ny -05 förra året och efter ca 2,5 tim så var det ett kugghjul i vxl lådan som satte sig så 4:an o 5:an gick inte i, lämnade dock in den direkt så de fixa felet men var utan den mer än en månad:va Detta var dock ett fabrikationsfel och de hade ingen förklaring till hur det hände. Annars inga problem förutom att blinkersen bak avgasröret smälter tu hela tiden och det är inte lätt att bygga om på ett snyggt sätt. Ha oxå i beakande att kolven nog bör bytas var 50:e tim samt att de bara är 5 vxl. Jämför jag kraften + 6 vxl låda hos husan så rekommenderar jag hellre en sån för gatkörning - from års -04 då!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D