CRF 450 eller yzf 426?

vilken?


  • Antal röstningar
    0
CRF är en bättre hoj på alla sätt förutom att den kostar mer tid och pengar att äga.
 
Kolla efter växellådsdelar till wrf yzf 450 (originalgrejor) vid ev växelbygge på bikebandit.com BILLIGT där.
 
Jag kör crf slarvar ganska rejält med service men har roligt som faaae :lol :gnissla :tuttar :arsele n med en grymt smidig och lättkörd hoj!!!
 
yamaha`n har väl ganska dålig växellåda. jag vet många som pajjat i mina kretsar ( 5st) . växlarna börjar hoppa ur , så dreverna slits sönder. :(
 
starholk skrev:
yamaha`n har väl ganska dålig växellåda. jag vet många som pajjat i mina kretsar ( 5st) . växlarna börjar hoppa ur , så dreverna slits sönder. :(

detta låter ju inte bra....
vad kör dom? cross eller sm? eller bara vardags kör lite?
växlar med eller utan koppling? det har ju stor betydels för vxl-lådans hållbarhet...
 
När jag köpte min YZ450 så var 4:ans drev kass. kunde inte alls köra med någon belastning... Bytade i våras och har hållt sedan dess..
Jag kör bara SM med min växlar mer eller mindre utan koppling upp och ner med koppling.
 
Om du kan få tag på nya "dirt rider" någonstans så hade dom en lista på svaga punkter och extra känsliga slitage detaljer i alla 250 -450 hojar.
Jag bara skummade texten hos en polare men den verkade stämma med erfarenheter jag har sett på tävlingarna i år (typ vilka hojar som stannar när.... :gnissla )

Tänker inte säga nåt om valet då jag är ruskigt partisk och säkert inte helt objektiv.... :rolleyes:

men ...hellre herpes än honda :lol :rofl (ops slant på tbordet) ;)

Lycka till
 
Last edited:
IceY skrev:
detta låter ju inte bra....
vad kör dom? cross eller sm? eller bara vardags kör lite?
växlar med eller utan koppling? det har ju stor betydels för vxl-lådans hållbarhet...
dom kör enbart cross. endel med koppling och endel utan. . alltfrån väldigt duktiga förare till nästan nybörjare. det är oftast den högsta växeln som börjar hoppa ur ner till en lägre. om man åker på en grusväg eller nåt rycker det hela tiden. kör man inte så för länge är det bara byta växelföraren och gafflar om man har tur.det är det som slits ut. då blir det inte så dyrt. men mkt jobb. annars får man byta ut dreven också. :( men alla crossar har väl nån svag länk.
 
Har alltid gillat Honda framför Yamaha men gillar inte crf450, dels pga utseendet och dels pga sittställningen. crf har så rak moppe-sadel på något vis .

Dessutom är en snygg 426 alltid en snygg 426 .
 

Bifogat

  • Yamaha YZ426 Motard.jpg
    Yamaha YZ426 Motard.jpg
    59.6 KB · Visningar: 308
håller med er

Motard-Mange skrev:
Nej jag håller med NoFear, ingen har väl dött av lite sevice!!! Sköter man servicen så håller den utan några problem...
jag håller med no fear och motard mange det finns inga problem om man följer sevice reglerna med lite förnuft ,visst finns det sjukdomar på enstaka mc men för det mesta klarar det sig
 
Hur många hondor som har rasat har rasat igen? Dvs uppfixade å sen rasade igen?
 
Motard-Mange skrev:
Nej jag håller med NoFear, ingen har väl dött av lite sevice!!! Sköter man servicen så håller den utan några problem...
hondan e smidigare som cross kan jag tänka mig jag har själv en 426a som cross och den e klart tyngre
 
Last edited:
alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.
 
starholk skrev:
alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.
kannon sagt kunnde inte sagt det bättre man hör ju bara det dåliga om det :tummenupp
 
starholk skrev:
alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.

:tummenupp
 
personlien skulle ja aldrig köpa en yama men det är bara för jag haft så dålig erfarenhet av yamor sen tidigare har inte kört 426an tycker dock att den ser bra mycket klumpigare ut... sen är det där med servicen en individuell grej hur mycket tid man har och om man tycker det är värt det..
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top