CRF 450 eller WR450 från USA

Mörten

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ingen för närvarande
Hade tänkte köpa en CRF450 eller en WR450 med motardkit på från USA. Men hittar ingen sida med nya motarder i staterna.. Någon som kan hjälpa mig? Hur svårt/dyrt är det annars att modifiera en sådan offroad till gathoj, tänker på ombyggnadskostnaden, inte registreringen?

kan räkna ca 15-20 000 beroende på vad du ska ha för grejor...
*ca 8-10k för motard hjulen
* 2-3k för bromsskiva med adapter.
* 2-6k för bromsok och pump.

Men varför ska du hämta en hoj från usa??

Tack så mycket för svaret...

För att få loss den billigare.. Ingen annan anledning..

Låter på gränsen till fånigt. Som om det är viktigare att köpa den från USA än att faktiskt verkligen hitta en.
Vad tror du att du ska tjäna på det?
Ok, en Harley eller om du köper 10st VN1500 så kan du tjäna på det.
En WR-CRF kommer du att torska på, tro mig. Köp (inte billigare i regel), frakt och djävelstrulet med papper. Har den inte varit reggad under 6 mån (ska bevisas) i USA så åker du på Moms också. Annars måste du på nåt annat sätt visa att den är mer än 6 mån begagnad vilket kan vara knepigt om den inte är flera år gammal. Ska du åka över och kolla hojen själv, eller har du en bulvan som ska genomföra köp?
Leta upp en i Tyskland, Belgien eller i Sverige så kommer du komma mycket billigare och problemfriare undan. Belgien speciellt. Här är priserna minst lika låga som i staterna, i regel lägre.

Daniel

ypvs skrev:
Låter på gränsen till fånigt. Som om det är viktigare att köpa den från USA än att faktiskt verkligen hitta en.
Vad tror du att du ska tjäna på det?
Ok, en Harley eller om du köper 10st VN1500 så kan du tjäna på det.
En WR-CRF kommer du att torska på, tro mig. Köp (inte billigare i regel), frakt och djävelstrulet med papper. Har den inte varit reggad under 6 mån (ska bevisas) i USA så åker du på Moms också. Annars måste du på nåt annat sätt visa att den är mer än 6 mån begagnad vilket kan vara knepigt om den inte är flera år gammal. Ska du åka över och kolla hojen själv, eller har du en bulvan som ska genomföra köp?
Leta upp en i Tyskland, Belgien eller i Sverige så kommer du komma mycket billigare och problemfriare undan. Belgien speciellt. Här är priserna minst lika låga som i staterna, i regel lägre.

Daniel
Jag vet såklart att det tillkommer moms, tull och frakt. Men räknar ändå med att tjäna på att importera den från USA. Har en polare som är i staterna nu och har tänkt boka en conteiner vilket gör att jag får en fraktkostnad N.Y - Gbg på under 3000kr samt att jag slipper mycket pappersproblem. Har letat motarder i tyskland. Köper jag en crf 450 sparar jag inget på att hämta i Tyskland.. Förlorar snarare pengar på det, har hyffsad koll på vad det kostar, har importerat tre bilar och en hoj från tyskland på lite drygt ett år.

Tack för alla goda tips i alla fall :tummenupp

//Johan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey