CRF 250-tråden

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Tycker det är dax för en crf250-tråd nu när det står en i källaren. Jag inleder med att fråga var man köper billig kolv till hojen.
 
Last edited:
Ja, kanske kan sparka lite liv i denna tråden?

Köpte mig en 250x -08 i våras.

Varmstartsventilen: Vajern hade kärvat i fast i hela höljet samt ventilen i fuggen. Min slutsats är: se till att underhålla!

Tydligen är en svag punkt mellan främre drevet och vänster motorhalva. En i klubben sa han skrota två halvor pga sten som kila fast sig. Ta en titt vid tvätt hur det ser ut!

Annars en mycket trevlig hoj!

Några andra synpunkter/tips om dessa hojjar?

// Jones
 
Ja, kanske kan sparka lite liv i denna tråden?

Köpte mig en 250x -08 i våras.

Varmstartsventilen: Vajern hade kärvat i fast i hela höljet samt ventilen i fuggen. Min slutsats är: se till att underhålla!

Tydligen är en svag punkt mellan främre drevet och vänster motorhalva. En i klubben sa han skrota två halvor pga sten som kila fast sig. Ta en titt vid tvätt hur det ser ut!

Annars en mycket trevlig hoj!

Några andra synpunkter/tips om dessa hojjar?

// Jones

Det är alltid en svag punkt på endurohojar mellan motorblock o främre drevet :P
Därför de allra flesta kör med någon typ av skydd o förstärkning där.
 
Det är alltid en svag punkt på endurohojar mellan motorblock o främre drevet :P
Därför de allra flesta kör med någon typ av skydd o förstärkning där.

Ja, det låter vettigt. Alltså inte mer benägna att gå sönder där än andra hojjar. Detta hände ju för övrigt Cairoli på GP:t här i U-a. Två små stenar som kilat sig fast mellan motor och drev :tungan På min förra hoj (Kåtte exc) satt det ju en orange förstärkning framför slavcylindern.
Vidare så har jag förstått att de maskinmässigt är relativt skottsäkra, har jag fel? alltså det vanliga med olje+filterbyte/luftfilter samt ventilkoll inemellan.

// Jones
 
Ja, det låter vettigt. Alltså inte mer benägna att gå sönder där än andra hojjar. Detta hände ju för övrigt Cairoli på GP:t här i U-a. Två små stenar som kilat sig fast mellan motor och drev :tungan På min förra hoj (Kåtte exc) satt det ju en orange förstärkning framför slavcylindern.
Vidare så har jag förstått att de maskinmässigt är relativt skottsäkra, har jag fel? alltså det vanliga med olje+filterbyte/luftfilter samt ventilkoll inemellan.

// Jones

Möjligt att det är lite tunnare gods där än på andra hojar, men generellt så är det ändå en svag punkt o skydd bör sättas dit som sagt.
Angående motorerna så är dem väl så skottsäkra som dess ägare gör dem, en väl omhändertagen motor hinner inte rasa innan delarna är utbytta, huruvida dem håller för lite mer misshandel eller ej än andra motorer får någon annan svara på.
 
Back
Top