Crashbars... vad mer?

Barkly

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2020
Hoj
Kawasaki z900 2020
Som en otrolig nybörjare så vill jag ju såklart att ingenting ska hända min nya älskling, MEN är olyckan framme vill jag ju såklart skydda den så gott som går!
Det jag undrar är vilka delar som behövs för att få ett sånt bra skydd som möjligt. Då tänker jag att det kan handla om att man tappar den när man är stillastående eller att man faller när man åker. Crashbars och Frame sliders har jag lyckats hitta via forumet men jag anar att det är fler kontaktytor vid en krash än så.
Jag kör en z900

Sluta noja. Ut och kör och se till att ALLTID köra på asfalt och parkera på asfalt, i skuggan. Tänker du tanken att hojen kommer att ramla - gör den det.

Om du tecknar enbart trafikförsäkring så kör du mycket lugnare och då är risken mindre att du ramlar omkull :tungan

Om du tecknar enbart trafikförsäkring så kör du mycket lugnare och då är risken mindre att du ramlar omkull :tungan

Ah men då tjör ju alla andra som galningar istället och man dör dIreckt!

Jag tjöpte krashbågar, räddat mig en eller två ggr men framförallt ser jag ut som Mad Max när jag spanar in mig själv i skyltfönstren.

Skämt & Sporthoj, köp något bra då det finns mkt klent virke i tillbehörshandeln och ska det va ska det va.. bra.

Denna bild sålde in mig på dessa bågar från rugged road, vederbörande hade skrotat omkull på asfalten med hjälmkameran på hence the bild. Han förklara att det blev lite märken på bulten eller muttern för bakhjulet, ganska imponerande. Tveksam om just dom har något till just din hoj dock.

XQ1mHUxCFCcZhF8AIyNSukQIXPH_IqJRbZU0fvIVUaF9XbZ1drCz7n6MkKIvrYo45FoakfE_KwzNNX9hyxzN

Last edited:
Tack så mycket för svaren, än fast vissa var mer hjälpsamma än andra så ska ni alla ha ett tack!

Motorskydd, sliders på båda hjulaxlarna. Eventuellt nån slider mer längre upp, men du vill inte att hojen ska kana på något mjukt eller förbi en kant med sliders på den för då blir det en arm som bryter sönder saker istället för något som skyddar.

Köp två billigare hojar om du är oroad för att krascha en så den inte går att köra. :hihi

Motorskydd, sliders på båda hjulaxlarna. Eventuellt nån slider mer längre upp, men du vill inte att hojen ska kana på något mjukt eller förbi en kant med sliders på den för då blir det en arm som bryter sönder saker istället för något som skyddar.

Köp två billigare hojar om du är oroad för att krascha en så den inte går att köra. :hihi

+1 på den. Min 701 blev inlöst efter klotningen. Den hade puckar och en puck hakade i underlaget och knäckte ramen.

Det är ju bara försäkringsbolaget som tjänar på det om du har helförsäkring, så lägg pengarna på nåt annat.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!