Crash - Vem är det?

Jonte VSB R-T skrev:
Fan så där kan du inte uttrycka dig. Tänk bara på alla kids som mig som får försig att vurpa är ofarligt. Jag har varit av vägen med bilen många många gånger. Det är ju dock inte så farligt. det värsta har varit en skallbasfraktur. Enda sätten att överleva sommaren för mig mig är att tro att jag kommer dö bara jag släpper kopplingen. Nu när du lurar mig att det är ofarligt att klota är jag nog garanterat på väg till himmlen...

Att jag inte la mig ner i höstas var nog bara tur.

Bara jag som tänker på att du kanske ska ha en hoj som är aningen lugnare...

nää.. det är nog bara jag!

Jag har kraschat på cykeln, bil, mcn rätt många gånger nu och lyckats komma undan allt för allvarliga skador. Värsta var att jag inte kunde gå på 3 veckor (vrickade båda fötterna). Du måste ha sinnesnärvaron att tänka medan du kraschar och på så sätt klura ut hur du bäst ska landa utan att, typ dö. Fast i vissa fall... så hjälper inte ens det. Det förstår jag...

TheDude skrev:
Oj...hur högt/brant var stupet? Låter ju som om du haft en j*kla tur där :)

Titta på klippan på innern av kurvan, så brant fortsatte det ner för stupet cirka 500 meter. Men turligt nog fanns det ett buskage cirka 15 meter ner som jag fångades upp av. När jag reste mig så fick jag lov att titta långt upp för att se kompisarna som kom springandes förskräckta.

Nyteknik, jag har inte använt min försäkring nån gång sen jag kraschade min CBR900RR. Då behövde jag åka ambulans. Alla andra gånger jag kraschat har jag lagat för egna pengar då det inte finns en anledning alls för mig att använda försäkringen, då det skulle kosta mig mer i slutändan än vad det kostar att fixa hojen på eget behag. Det går att hitta billiga delar i bra skick.

Gustav1, vet ej...

Jag har en bild NÅNSTANS från kraschen. Den är i vanlig Systemkameraformat.

Swedie skrev:
Ni kanske ser vart jag är påväg? Mot räcket. Jag gick igenom räcket o ner för stupet på andra sidan... fångades upp av en buske. Det ska finnas en video nånstans, men den har jag inte.

Jag har för mig att jag sätt den videon på tv. Var ett amerikanskt tv program som visade diverse krascher. Kommer ihåg det klippet. Jag var hel säker på att föraren dog.

\Masonit

Masonit skrev:
Jag har för mig att jag sätt den videon på tv. Var ett amerikanskt tv program som visade diverse krascher. Kommer ihåg det klippet. Jag var hel säker på att föraren dog.

\Masonit
Okej! Jag gick inte igenom som IGENOM räcket, utan .. Under skulle jag skrivit. :tungan

?

Swedie skrev:
Jag har kraschat på cykeln, bil, mcn rätt många gånger nu och lyckats komma undan allt för allvarliga skador. Värsta var att jag inte kunde gå på 3 veckor (vrickade båda fötterna). Du måste ha sinnesnärvaron att tänka medan du kraschar och på så sätt klura ut hur du bäst ska landa utan att, typ dö. Fast i vissa fall... så hjälper inte ens det. Det förstår jag...

Titta på klippan på innern av kurvan, så brant fortsatte det ner för stupet cirka 500 meter. Men turligt nog fanns det ett buskage cirka 15 meter ner som jag fångades upp av. När jag reste mig så fick jag lov att titta långt upp för att se kompisarna som kom springandes förskräckta.

Nyteknik, jag har inte använt min försäkring nån gång sen jag kraschade min CBR900RR. Då behövde jag åka ambulans. Alla andra gånger jag kraschat har jag lagat för egna pengar då det inte finns en anledning alls för mig att använda försäkringen, då det skulle kosta mig mer i slutändan än vad det kostar att fixa hojen på eget behag. Det går att hitta billiga delar i bra skick.

Gustav1, vet ej...

Jag har en bild NÅNSTANS från kraschen. Den är i vanlig Systemkameraformat.

Följde hojen med ner för stupet/klippan ?
//D

Nä, den smäckte räcket och blev rättså "totaled"... men jag lagade den å allt.. kostade en del... puh! Men värt det. Fick lov o rikta både ram och fälgar å byta ut gafflar å tank, å all plast... å bakramen. :lol

Swedie skrev:
Nä, den smäckte räcket och blev rättså "totaled"... men jag lagade den å allt.. kostade en del... puh! Men värt det. Fick lov o rikta både ram och fälgar å byta ut gafflar å tank, å all plast... å bakramen. :lol

Var det den rettan som du har tatt hem till sverige nu?

Swedie skrev:
Om det där berget fanns i Sverige... huj huj! Paradiset!

Visst är hela västkusten ett mc paradis! Alldeles nordost om Phoenix om man körde upp i bergen hade man värsta hoj vägarna, Sedona och Prescott hette städerna det gick genom.
Fick tyvärr aldrig chansen att köra där med en hoj men det blev en hel del vändor med bil, kan bli jävligt kul även med en S60R :D Fast jäklar vad jag längtade efter att få laddat med en båge istället :rolleyes:

Last edited:
ramen var professionellt utriktad av en SVENSK kille i Californien som även riktar ramar åt Kawasaki AMA team eller vad det var. Så den ska vara rak, iofs har jag kraschat flera gånger sen dess... hum! Tror nog baksvingen behöver bytas ut.

Back