Jag har kraschat på cykeln, bil, mcn rätt många gånger nu och lyckats komma undan allt för allvarliga skador. Värsta var att jag inte kunde gå på 3 veckor (vrickade båda fötterna). Du måste ha sinnesnärvaron att tänka medan du kraschar och på så sätt klura ut hur du bäst ska landa utan att, typ dö. Fast i vissa fall... så hjälper inte ens det. Det förstår jag...
Titta på klippan på innern av kurvan, så brant fortsatte det ner för stupet cirka 500 meter. Men turligt nog fanns det ett buskage cirka 15 meter ner som jag fångades upp av. När jag reste mig så fick jag lov att titta långt upp för att se kompisarna som kom springandes förskräckta.
Nyteknik, jag har inte använt min försäkring nån gång sen jag kraschade min CBR900RR. Då behövde jag åka ambulans. Alla andra gånger jag kraschat har jag lagat för egna pengar då det inte finns en anledning alls för mig att använda försäkringen, då det skulle kosta mig mer i slutändan än vad det kostar att fixa hojen på eget behag. Det går att hitta billiga delar i bra skick.
Gustav1, vet ej...
Jag har en bild NÅNSTANS från kraschen. Den är i vanlig Systemkameraformat.