Coola Ola skrev:freak of nature?
Cooolt
Inte många som vågar pröva något eget..
Är det Svensk avundsjuka som luktar ... ???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Coola Ola skrev:freak of nature?
lupus skrev:Cooolt![]()
Inte många som vågar pröva något eget..
Är det Svensk avundsjuka som luktar ... ???

Victor skrev:Hur menar du?
Det är ju inte så att han har tagit ett steg upp på trappan och kör i en fränare serie nu. Självklart hoppas man att det kommer att gå bra för honom men hur ofta ser man nån komma från Bumsecupen till en VM-serie?
Han är ju en erkännt duktig förare så visst är man avundsjuk, men köra BWM-cup?![]()
Kör de inte med R1100S i boxer-cup? Eller har de bytt till i år?McFille skrev:Förstår inte varför de inte kör med K1200RS istället. Den har ju trots allt helkåpa!![]()

Victor skrev:Hur menar du?
Det är ju inte så att han har tagit ett steg upp på trappan och kör i en fränare serie nu. Självklart hoppas man att det kommer att gå bra för honom men hur ofta ser man nån komma från Bumsecupen till en VM-serie?
Han är ju en erkännt duktig förare så visst är man avundsjuk, men köra BWM-cup?![]()
Nej, jag har tydligen inte fattat nåntingStrider skrev:Men kom in i matchen nu, alla har inte ambitioner att bli världsmästare och det är verkligen inte ett problem.![]()
Varför skulle Svemo ha planer för Watz? Du har nog inte fattat vad Svemos roll är RR-sporten.
Jag säger som James Bond: " Backseat drivers"...
No1 skrev:Varför...![]()
Det är som så att om SVEMO gjorde sitt arbete på det sätt som andra förbund gör så skulle dom som andra förbund hjälpa LOVANDE förare att lyckas ute i världen och därigenom dra till sig mer intresse som i sin tur drar till sig mer intresserade företag/sponsorer...
Men eftersom SVEMO är ett förbund där det anses farligt att faktiskt sträva framåt (undantag finnes & dom känner sig ej träffade) och försöka utvidga sporten till ngt intressant så kommer det ej i från deras sida sattsas något på enskilda förar talanger dit Watz absolut tillhör...
Så åter till din fråga- har DU fattat vad SVEMO's roll borde vara...![]()
Patrik,
SWT Racing...
sandstream skrev:Däri ligger väl en stor del av problemet, de flesta räjsar för att det är kul och har inga ambitioner om att ta sig vidare utan är nöjda så.
Inget fel med det men för dem som vill vidare i sin karriär behövs ett större intresse för RR så att fler sponsorer får upp ögonen för sporten.
Ta Watz tex, här har vi en kille som är erkänt duktig men som inte har råd att köra en MotoGP-säsong.
Här borde SVEMO har färdiga planer och pengar för en sån kille, tycker jag iaf.
In med de stora svenska företagen som har mycket pengar!

Strider skrev:Men du.
Så Svemo skall agera personlig sponsor åt Watz?![]()
Men Miinin, Andreas Mårtensson, Jimmy Lindström, Stiggy mfl skall inte dom få någon hjälp då? Vart skall vi dra gränsen mellan vem som får hjälp och vem som inte får det? Och vem skall betala kalaset?
Angående Veidec så tycker jag det visade på hur intresserade de var av mc-sport öht. Skit samma för diskussionen har som sagt varit uppe här förut.sandstream skrev:Veidec skulle ha sponsrat en 1000-klass men valde att hoppa av när det blev 600 och satsade sina pengar på STCC-bilarna istället.
(Det vet jag pga personliga kontakter med "högsta ort" men det var ingen intresserad av att lyssna på sist)
Vi har ju diskuterat detta tidigare och att det blev som det blev kan vi inte påverka så nu är det bara att gilla läget![]()
Jag kommer iaf att försöka se alla räjs på TV (om ViaSat Sport visar dem) och det ska bli kul att se killarna här från SH
Sen får vi hoppas att Cralle visar Fritzarna var skåpet ska stå!
PrecisChris Ash skrev:Det handlar väl egentligen inte om sponsring, utan om förbundsstöd, det är knappast ovanligt i andra förbund. Friidrottsförbundet betalar ut stöd till aktiva, bob och rodelförbundet gör det, och säkert en massa andra som jag inte själv varit i kontakt med. Pengarna utgörs av de bidrag som förbunden får, och ibland av samarbeten med en extern finansiär, ex friidrottens juniorsatsningar.
Gränserna dras vid en vissa resultatnivå. Givetvis svårare i RR, men man skulle kunna ge alla som placerar sig topp 6-8 nånting i EM nån form av förbundsstöd.
Ja, det är ingen idé att "tjafsa" vidare om det, men att det inte skulle vara intresserade av mc-sport tror jag du har fått om bakfoten.Goodstuff skrev:Angående Veidec så tycker jag det visade på hur intresserade de var av mc-sport öht. Skit samma för diskussionen har som sagt varit uppe här förut.
Goodstuff skrev:SVEMO betalar ut stöd till aktiva, Fredde har fått pengar därifrån. Inte mycket men det finns.
Det första man måste inse är att motorsport är litet i Sverige, motorcykelsport ännu mindre och Roadracing bland de absolut minsta av dem. Detta ger såklart ett ekonomiskt svagt förbund. Därmed inte sagt att de inte skulle kunna göra ett bättre jobb men resurserna är begränsade.
Förarna är med ytterst få undantag intresserade av TV-sändning. Men begripligt nog har inte alla samma målsättning med sitt tävlande vilket avpeglas i graden av engagemang var och en lägger ner i sökandet efter sponsorer.Strider skrev:Tyvärr är det nog inte så enkelt. Titta på det initiativ som Nordgren har arbetat med som syftar till att få till TV sändningar från SM serien. Hur stort har intresset varit från förarnas sida?
Det som behövs är en promotor som har ett lånsiktigt engagemang och som kan tjäna pengar på verksamheten.
Nu börjar det rycka i baugetten!Strider skrev:...det är snarare så att Sköld sitter i knät på en person med betydligt mer makt än Sköld. Det var det som visades i höstas och som än en gång visades under våren när två ERF lopp flyttades...
Det är ju alltid lätt att vara efterklok men kunde inte SVEMO har sparat undan pengar genom åren i en fond som sedan användes för att få ut de absolut bästa förarna i Europa?Chris Ash skrev:Det handlar inte om några stora pengar i andra förbund heller, jag säger inte att SVEMO bör göra ditt eller datt, jag ville bara påpeka att det knappast faller utanför ramarna för ett svenskt idrottsförbund att betala ut stöd till aktiva.
Men givetvis är det småpengar, vill man ha pengar till en VM-satsning så får man givetvis söka dem på annat håll.
sandstream skrev:Nu börjar det rycka i baugetten!
Tell me moooore!
Snälla gör det. När du citerar Sandstream så lurar du min ignore.Strider skrev:Ser du inte sambanden? Vi kanske skall a det här över PM?
Tack!Dickhead skrev:Mike Luff är trevlig filur sägs det?
Du verkar vara en mogen manBingo skrev:Snälla gör det. När du citerar Sandstream så lurar du min ignore.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |