Cralle goes BMW

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
"Christer "Cralle" Lindholm kör BMW Motorrad Power Cup 2005

Cralle har parallellt med MC racingen länge arbetat för att komma in i bilracingen och under åren 2002 och 2003 körde Cralle Volvo S60 Challenge med några medaljplaceringar som bästa resultat.
Eftersom budgeten för 2005 inte räckte till en full satsning vilar Cralle med bilracingen i år och räknar med att komma igen nästa år.

Efter 3 mästerskapssegrar i MC och 6 års tävlande i Tyskland (mellan år 1994-1999) är Christer "Cralle" Lindholm ett respekterat namn i MC branschen. Ett tyskt team kontaktade Cralle tidigare i vår angående BMW Motorrad Power Cup och med stöd från BMW AG och BMW Group Sverige har ett avtal slutits mellan Cralle och teamet för säsongen 2005.

BMW Motorrad Power Cup består av 7 deltävlingar i Europa under samma tävlingshelger som Moto GP."

Det är ju bara att fråga Stiggy om han har några frågor :)

Tyvärr sjönk han som en sten i mina ögon i samband med sitt "Öppet brev till SVEMO" som i realiteten var ett enda stort presonligt angrepp i form av en pressrelease. Jag önskar honom trots allt stora framgångar i sitt tävlande, en duktig chafför är han hur som hellst.

Teddy skrev:
Tyvärr sjönk han som en sten i mina ögon i samband med sitt "Öppet brev till SVEMO" som i realiteten var ett enda stort presonligt angrepp i form av en pressrelease. Jag önskar honom trots allt stora framgångar i sitt tävlande, en duktig chafför är han hur som hellst.
Tror Cralle och många med honom kände en stor frustration när SVEMO valde att inte lyssna på förarna och såg detta som ett sätt att få fram sin version.

Att årets klass i STCC står utan huvudsponsor är inget som förvånar mig iaf.

sandstream skrev:
Tror Cralle och många med honom kände en stor frustration när SVEMO valde att inte lyssna på förarna och såg detta som ett sätt att få fram sin version.

Att årets klass i STCC står utan huvudsponsor är inget som förvånar mig iaf.
Nä, och knappt en enda anmäld förare heller. Katastrof det här.

Mattias skrev:
Jag visste det sen förut, pilutta er!
Det visste jag också, men jag har ingen aning om vart jag läste/hörde det. Antingen är jag synsk eller så har nyheten redan spridits för annars borde inte jag ha vetat det.

Jag är bergis synsk. :)

jP skrev:
"Christer "Cralle" Lindholm kör BMW Motorrad Power Cup 2005

Cralle har parallellt med MC racingen länge arbetat för att komma in i bilracingen och under åren 2002 och 2003 körde Cralle Volvo S60 Challenge med några medaljplaceringar som bästa resultat.
Eftersom budgeten för 2005 inte räckte till en full satsning vilar Cralle med bilracingen i år och räknar med att komma igen nästa år.

Efter 3 mästerskapssegrar i MC och 6 års tävlande i Tyskland (mellan år 1994-1999) är Christer "Cralle" Lindholm ett respekterat namn i MC branschen. Ett tyskt team kontaktade Cralle tidigare i vår angående BMW Motorrad Power Cup och med stöd från BMW AG och BMW Group Sverige har ett avtal slutits mellan Cralle och teamet för säsongen 2005.

BMW Motorrad Power Cup består av 7 deltävlingar i Europa under samma tävlingshelger som Moto GP."

Det är ju bara att fråga Stiggy om han har några frågor :)

:corn

Strider skrev:
Och du tror att det blir sämre racing för att detinte finns en sådan huvudsponsor?
Jag konstaterar bara att det inte finns någon sponsor som är intresserad av att lägga upp pengar för att synas som huvudsponsor i den klassen.
Om det är ett bra eller dåligt betyg på SVEMOS beslut är upp till var och en att avgöra.
Förarna får ingen del av sponsorpengarna så för dem kan det nog kvitta.

Strider skrev:
Och vad är målet enligt din mening?
Jag försöker se det i ett lite längre perspektiv och är övertygad om att RR-Sverige behöver massor av publicitet för att kunna växa och få fram riktigt bra förare.

sandstream skrev:
Jag konstaterar bara att det inte finns någon sponsor som är intresserad av att lägga upp pengar för att synas som huvudsponsor i den klassen.
Om det är ett bra eller dåligt betyg på SVEMOS beslut är upp till var och en att avgöra.
Förarna får ingen del av sponsorpengarna så för dem kan det nog kvitta.
Men vi vet å andra sidan inte heller hur det skulle gått med en Superstock1000 klass så det blir ju bara spekulationer. Fanns ingen klar sponsor som skulle gå in med en massa pengar vid ett beslut om 1000-kubikare istället för 600:or. Lätt att säga att de gjort fel när man inte kan veta säkert hur det gått med ett annat beslut.
Hondas satsning är ju ganska omfattande tex. Suzuki likaså.

Strider skrev:
Tyvärr är det nog inte så enkelt. Titta på det initiativ som Nordgren har arbetat med som syftar till att få till TV sändningar från SM serien. Hur stort har intresset varit från förarnas sida?

Det som behövs är en promotor som har ett lånsiktigt engagemang och som kan tjäna pengar på verksamheten.
Däri ligger väl en stor del av problemet, de flesta räjsar för att det är kul och har inga ambitioner om att ta sig vidare utan är nöjda så.
Inget fel med det men för dem som vill vidare i sin karriär behövs ett större intresse för RR så att fler sponsorer får upp ögonen för sporten.

Ta Watz tex, här har vi en kille som är erkänt duktig men som inte har råd att köra en MotoGP-säsong.
Här borde SVEMO har färdiga planer och pengar för en sån kille, tycker jag iaf.
In med de stora svenska företagen som har mycket pengar!

Goodstuff skrev:
Men vi vet å andra sidan inte heller hur det skulle gått med en Superstock1000 klass så det blir ju bara spekulationer. Fanns ingen klar sponsor som skulle gå in med en massa pengar vid ett beslut om 1000-kubikare istället för 600:or. Lätt att säga att de gjort fel när man inte kan veta säkert hur det gått med ett annat beslut.
Hondas satsning är ju ganska omfattande tex. Suzuki likaså.
Veidec skulle ha sponsrat en 1000-klass men valde att hoppa av när det blev 600 och satsade sina pengar på STCC-bilarna istället.
(Det vet jag pga personliga kontakter med "högsta ort" men det var ingen intresserad av att lyssna på sist)

Vi har ju diskuterat detta tidigare och att det blev som det blev kan vi inte påverka så nu är det bara att gilla läget :)

Jag kommer iaf att försöka se alla räjs på TV (om ViaSat Sport visar dem) och det ska bli kul att se killarna här från SH :tummenupp

Sen får vi hoppas att Cralle visar Fritzarna var skåpet ska stå!

*/ ?>
Back