CR80 blöddrar från halv till fullgas

frysbox

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
1992 kawasaki kx 80
Har inte haft detta problem förut, drar jag på gasen börjar den blöddra mot slutet. Jag har inte gjort&ändrat något på förgasarn. Bara bytt stift från BP9ES (tror jag det hette) till ett BR10EG, och detta har väl ingen betydelse?

Tips&råd?:)

Tror icke att tändstiftet har någon större inverkan (kan ha) annars är ju inte tändstift direkt dyra. så byt :). skulle gissa att den får för mycket soppa?. hur uppstod detta problem?

Last edited:
annars är ju inte tändstift direkt dyra. så byt :).

Sorry för OT men ögnade igenom crosskatalogen från garage 24 när ja satt på muggen nyss å NGKs stift te crf 250 05-09 går lös på den nätta summan av 778:- :brinnerup... Heter förövrigt R0409B8

Edit: Va tvungen å googla oxå så de inte va tryckfel... Verkar va en bra deal ja hittade i katalogen ändå eftersom första svenska sidan som kom upp ville ha 1169:-/st :yoparty

Last edited:
Sorry för OT men ögnade igenom crosskatalogen från garage 24 när ja satt på muggen nyss å NGKs stift te crf 250 05-09 går lös på den nätta summan av 778:- :brinnerup... Heter förövrigt R0409B8

Edit: Va tvungen å googla oxå så de inte va tryckfel... Verkar va en bra deal ja hittade i katalogen ändå eftersom första svenska sidan som kom upp ville ha 1169:-/st :yoparty

Till V8 Mercan kostar dom bara 225 kr st. Men det sitter iof 16 st som ska bytas samtidigt. ;)

en fråga till frysbox: Är det samma bensin och samma oljeblandning som innan du böt tändstift?

det sitter ett iridiumstift i hondorna. finare elektrod. dom är grisdyra.

det känns bra när man som båtmekaniker ringer upp kunden och och frågar om han vill ha sina stift bytta vid service i sin optimax v6a. dom kostar oxå 250 spänn styck eller nåt x 6.

tror dom flesta ktm cyklarna har vanliga br8es (?) och dom kostar runt 50lappen :)

Citat:
Inskickat av j0ntt1 Läs Inlägg
annars är ju inte tändstift direkt dyra. så byt .
Sorry för OT men ögnade igenom crosskatalogen från garage 24 när ja satt på muggen nyss å NGKs stift te crf 250 05-09 går lös på den nätta summan av 778:- ... Heter förövrigt R0409B8

Edit: Va tvungen å googla oxå så de inte va tryckfel... Verkar va en bra deal ja hittade i katalogen ändå eftersom första svenska sidan som kom upp ville ha 1169:-/st

vi talar vel om en cr inte en crf?:)

Last edited:
t4pp3r stämmer det verkligen att ett BR8ES kostar 50kr? Har försökt kolla runt på nätet, men blev så fruktansvärt förvirrad då så jag gav upp. Vill minnas att jag betalade 120 kr för mitt tändstift, vilket jag tror är ett BR8ES. Har butiken helt ägt mig nu eller är det så dyrt?

Egentligen skall min 125a ha BR9ES, så känns konstigt att de flesta KTM cyklar skulle ha ett med lägre värmetal, eller vad siffran nu anger. Men om du menar små KTM cyklar så förstår jag.

Jag tror d e stiftet, min 125a började misstända när jag bytte till kallare stift. Tror du ska ha 9 stift på 80 kubikare.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!