Cr250r/ Cr250

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
som sagt så undrar jag vad som är skillnaden på en CR250R och CR250?
Samt hur är skillnaden effektmässigt om man jämför en enduro 250 och en cross 250??

Har nämligen blivit väldigt intresserad av att skaffa en cross eller enduro och skulle vilja veta hurdan skillnaden är..

i allmänhet har endurohojar mildare effektkarraktär för i skogen har du ingen nytta av en hoj som exploderar vilt på toppvarv.
Fjädringen är även betydligt mjukare än på crosshojen.

Silwer skrev:
i allmänhet har endurohojar mildare effektkarraktär för i skogen har du ingen nytta av en hoj som exploderar vilt på toppvarv.
Fjädringen är även betydligt mjukare än på crosshojen.

Japp, du vet ju hur det började en gång i tiden. Husqvarna, Bengt Lädher, felkonstuerade motorer och lyse från moppeavdelningen :lol

Rs typen skrev:
som sagt så undrar jag vad som är skillnaden på en CR250R och CR250?

Är det nån skillnad då? Är inte den fullständiga beteckningen CRxxxR på alla Honda X:ar?

Såvida jag har förstått det är tvåtaktsenduroversionerna av crosshojjarna (dvs de som ursprungligen var crosshojjar) samma cykel förutom lysen och (eventuellt) dämpning. DVS samma effekt.

KXen (125) jag hade -99 var en crosshoj ombyggd till enduro, och där var det påplockat lysen samt att den var högre växlad på 6an, satt tillåme på en högeffektspipa! (denna var tävlad som endurohoj)

Tysken skrev:
Är det nån skillnad då? Är inte den fullständiga beteckningen CRxxxR på alla Honda X:ar?
jo, men det kommenterade jag inte, det rör sig ju oftast iaf i Hondas fall om moddade hojar fö enduro. De har alla varit crossar tidigare så att säga.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti