CR 500 is bestyckning...?

Oscar.m

Ventil sallad a´la Husaberg nedan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Finspång
Hoj
Honda CR500R -99
Jag undrar vad ni andra kör med för huvud munstycke.
Det satt ett #172 i men det största jag hade var #175,
jag misstänker att det är lite snålt...
Men när jag satte i Boyesen insuget gick jag inte ner i huvudmunstycke,
trots att det stod så i bruxen.
Det kanske väger upp....?
ps. stiftet ser bra ut nu, går även
att spegla sig i förbrännings utrymmet ds.


Ge mig lite tips & spekulationer =)
 
Jag kör med 175 men har satt i en nål som ger lite mer, R1367NS. Bytte även soppa till aspen racing och det verkar fungera....
 
Vad kostar apen racing soppan???
Misstänker att jag får köra på efter att jag planat och portat 450:n
 
Oscar.m skrev:
Jag undrar vad ni andra kör med för huvud munstycke.
Det satt ett #172 i men det största jag hade var #175,
jag misstänker att det är lite snålt...
Men när jag satte i Boyesen insuget gick jag inte ner i huvudmunstycke,
trots att det stod så i bruxen.
Det kanske väger upp....?
ps. stiftet ser bra ut nu, går även
att spegla sig i förbrännings utrymmet ds.


Ge mig lite tips & spekulationer =)

Jag kör med 190 huvudmunstycke + termostater på vintern. Har en 42mm förknasare + portad cylinder. Fungerar bra så länge man inte fiskör, då kommer det svarta klägget krypande längs kröken.
 
har akkurat satt inn 180 men lurer på om det er for lite skal prøve å finjustere i morgen så får vi se
 
farmerlip skrev:
Jag kör med 175 men har satt i en nål som ger lite mer, R1367NS. Bytte även soppa till aspen racing och det verkar fungera....

Ehhh sikkert dumt spørsmål men er aspen ferdig blandet med totakts olje?
 
180 fungerte på crossbanen i dag men er nok i mindste laget skal prøve med 185 tror jeg, oja tempratur ute var vel 2-3 minus nå skal jeg ned i garagen og splitte motor endte opp med bare 1 og 2 andre gir i dag :gnissla :gnissla den låser seg etter andre gir og vil ikke i tredje mistenker at det er sjaltegafflen som er bøyd :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Last edited:
Ante500 skrev:
Jag kör med 190 huvudmunstycke + termostater på vintern. Har en 42mm förknasare + portad cylinder. Fungerar bra så länge man inte fiskör, då kommer det svarta klägget krypande längs kröken.

Ställ ner nålen ett snäpp?
 
Ante500 skrev:
Jag kör med 190 huvudmunstycke + termostater på vintern. Har en 42mm förknasare + portad cylinder. Fungerar bra så länge man inte fiskör, då kommer det svarta klägget krypande längs kröken.


Vad anv. du för termostat?
 
farmerlip skrev:
Ruskigt dålig bild men ändå...

jag skulle hellst vilja ha termostaten på utgående från vatten pumpen,
men det kanske spelar mindre roll....?

ps. jag vill oxå ha alu ram "snyft" ds.
 
Oscar.m skrev:
jag skulle hellst vilja ha termostaten på utgående från vatten pumpen,
men det kanske spelar mindre roll....?

ps. jag vill oxå ha alu ram "snyft" ds.

Det går åt två termostater på en CR500. En till varje kylare.
 
Är det någon som har art.nr. på KTM 640 termostat så att jag kan kolla pris?

Men jag lär ju inte få någon innan helgen, så det får bli till att täcka ena kylaren med något lämpligt....
 
Oscar.m skrev:
Är det någon som har art.nr. på KTM 640 termostat så att jag kan kolla pris?

Men jag lär ju inte få någon innan helgen, så det får bli till att täcka ena kylaren med något lämpligt....

270:- st på Motorhuset i Gävle.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top