Skinnet är behandlat med något så skinnolja eller fett tränger inte in så att det går inte att göra stövlarna vattentåliga.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Är troligen inte skinn utan syntetläder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skinnet är behandlat med något så skinnolja eller fett tränger inte in så att det går inte att göra stövlarna vattentåliga.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Är troligen inte skinn utan syntetläder.

Attans, jag som hade tänkt spana på en sån jacka att ha som regn- och förstärkningsjacka utanpå skinnställetJag har sett tre av xlmotos allväderställ efter krascher i mopedhastighet, och när de kanat mot asfalten var det stora hål i tyget.
De är dessutom lika vattenavvisande som en disktrasa.

Det funkar ju. Skinnstället är ju ditt primära skydd.Attans, jag som hade tänkt spana på en sån jacka att ha som regn- och förstärkningsjacka utanpå skinnstället![]()
Den blir ju inte regntätare för att du har ett skinnställ under
Läs ett varv till, jag ville ha något som skyddar mot regn och kyla, utanpå skinnstället som sagt, det skulle inte ersätta skinnstället eller skydda mig vid en vurpaDet funkar ju. Skinnstället är ju ditt primära skydd.

Klippt från xlmoto. Ta texten med en pall salt. PU-Nöt-läder?
Minns inte vad jag betalade. Inte mycket. Det är väl ständig nedsatt pris på dessa stövlar.
----------------------
En riktigt prisvärd och stabil stövel från Course! Tillverkad utav riktigt PU-Nöt-läder bra kvalitet samt syntetmaterial, med ett vattenavvisande membran som andas och släpper ut fukten, precis som t.ex. Gore-Tex-membran. Stålskenor i sulan och starka vadderade skydd för fotknölarna tar hand om säkerheten, med aramidförstärkning vid växelpedalen och en YKK-dragkedja som borgar för god hållbarhet. En stövel vi verkligen kan rekommendera för alla typer av pendling och långresor! -Vattenavvisande med membran som andas -Tillverkad i riktigt PU-läder samt syntet-tyg -Stål-inlägg i sula och vadderade skydd för fotknölar -Aramidförstärkning mot slitage från växelpetaren -Reflexpaneler vid hälpartiet -Utbytbar anatomisk fotsula -YKK Dragkedja
--------
Wiki
PU-läder är ett läderliknande material som är helt artificiellt eller semi-artificiellt. I det första fallet rör det sig om plast av typen polyuretan helt utan animaliska produkter.[1][2][3] I det andra fallet är det djurhud (läder) som är bunden till polyuretan, också kallat "bycast läder", "bundet läder" eller "splittläder".[4][5]
PU-läder har vunnit popularitet eftersom det har ett utseende snarlikt äkta läder till betydligt lägre kostnad. Ett exempel är att förkläden kan tillverkas i PU-läder.
Stövlarna köpte jag från xlmoto också. Billigt skräp. Har ett membran som släpper in regn direkt men håller kvar fukten.
Eller har Björn vänt stövlarna ut och inVände de membranet åt fel håll????
Roligt skrivet, jag fnittrar fortfarande!!!!![]()

X
Jag må se ut som en clown på tivoli där inte ett enda plagg matchar det andra, but frankly dear - I don't give a damn.
Allt jag kör med funkar, och framför allt - funkar tillsammans!
Det är mer än man kan säga om en del "set" från en och samma leverantör som passerat förbi.
Eller har Björn vänt stövlarna ut och in![]()
, så ALLT är möjligt!!!! Och som vanligt är det inte killen i filmen som har skrivit brevet...Det ÄR ju en möjlighet!!! Jag har sett RR-piloter sätta på sig race-stövlar på fel fot, så ALLT är möjligt!!!!
![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |