Cordona quickshifter strul

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Behöver lite hjälp.
Får inte i växlarna med cordona sbk4 quickshifter. Försöker trampa i växlarna men den vägrar. Det funkar på lägre varv. Har provat upp till 7 tusen rpm när det står på depåstöd. Funkar då men inte på banan vid högre varv. Om jag använder kopplingen så går växlarna i men strax efter växel gått i så dyker varvtalet i någon eller några tiondelar om jag har quickshiftern påslagen. Vad kan vara problemet?
Kör gsxr k5

Vad har du den inställd på för bryttid?

Jag vet faktiskt inte. Man ställer bryttid med skruvmejsel på en omärkt skala på själva boxen

Edit - glöm nedanstående, Du har en äldre modell. Ursäkta inhoppet

Har Du satt varvtalet för shiftlighten? Det måste Du göra om än Du inte har någon lampa, Cordonan använder det för att justera bryttiden, och det kan bli knas om Du varvar långt över det angivna värdet.

Så gå i lugn och ro igenom anvisningarna för konfigurationen steg för steg så kanske det löser sig? :)

Nej det har jag inte. Får göra det när jag kommer hem. Är på le mans i 2 dgr och det hade såklart vart ännu skönare om den funkade här

Gosh... QS blir vinterprojekt, men jädransch vad jag måste få backning från nån som kan det där inser jag direkt. :näsblod

Hoppas det löser sig för dig iaf.

Ok. Någon annan som vet?

Det låter nästan som du har för högt tryck inställt, du kan ju ställa i kg hur hårt man ska behöva trycka innan den bryter och den gör kanske inte det alls just nu och det blir som crossväxling nu på lägre varvtal och det går oftast inte på högre varvtal eftersom det blir så högt moment på växeldreven. Tror att standard är 15 kg och på min ducati har ställt in den på 14 kg för bästa setup på den, men obs att det kan skilja mycket mellan olika hojer samt länkage för hur mycket / lite kg som behövs ställas in. Hoppas det löser sig för dig...:tummenupp

Vart ställer man detta?

Med en liten insexskruv på givaren, man kan ta loss den och justera med våg (7-9 kg är mina siffror).

Jag justerar den med hojen på depåstöd, och börjar med låg belastning. Så länge den bryter utan att växeln går i vrider jag upp belastningen. När den alltid växlar stannar jag, vrider upp belastningen liite till och nöjer mig så:-)

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC