cordona quick shifter

yamayzfr1

gixxer750
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
ingen nu
någon som vet hur man justerar känsligheten min e lite ryckig och kill switcen står på 65 mili sec nu men där e skruvar man kan justera på cordonan men vilken står inget på cordonas hemsida :huvet tack sam för svar!!!

cordona

njae här e typ vad jag redan vet och kan justera själv men där e ju skruvar på cordonan om man ska skuva där lite ska i alla fall prova 75 mili sec i morgon och se om de blir någon skilnad maybe :va

inte under 80 millisec på de,då går lådan sägs det.du justerar bara hårdheten på insexarna på cordonan som du säkert vet.om den tar för hårt så slår den i växlarna och för löst så kan den dubbeltrigga och konstra.

nej det gör det inte,det är i powercommanders du kan ställa sec och i kittboxar men har hittills inte sett en cordona du kan ställa det på ..

mycket riktigt tiden men den är inte graderad i millisec utan verkar variera rätt mycket från box till box.pratade med han som bygger de och föreslog att han kunde bygga en box med konstant tid men det gick inte så lätt enligt han.
det hålet tål inte vatten btw..

Bryttiden brukar vara lagom vid "klockan två" ungefär på skruven i boxen... Där står min....

Med dom små insexerna på själva brytaren justerar du motståndet i brytaren. Alltså hur hårt du måste trycka på den för att den ska bryta...

Den ena insexan är för tryckkänslighet, och den andra för dragkänsligheten. Det beror alltså på hur du använder brytaren vilken skruv du ska justera på.

Det lättaste sättet att justera brytaren på är att koppla ett mätinstrument på kontakten och ställa det i "summer-läge"
Sen är dett bara trycka (eller dra) på växelpedalen och lysnna när det börjar pipa.

Har för mig att det fanns en rätt så bra beskrivning med i paketet med brytaren....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park