Cordial/Cordsun däck?? (kinadäck)

Hej, jag köpte nyligen en Triumph Speed Triple 955i med nya däck som visade sig vara inga mindre än Cordial Cordsun. Kontaktade XL moto som säljer dessa och där sa man att de visserligen inte haft några problem med däcken men skulle
själva köra på märkesdäck alla dagar i veckan. Det får gälla som betyg och därför åker de av innan våren!

Tjing!

Hej, jag köpte nyligen en Triumph Speed Triple 955i med nya däck som visade sig vara inga mindre än Cordial Cordsun. Kontaktade XL moto som säljer dessa och där sa man att de visserligen inte haft några problem med däcken men skulle
själva köra på märkesdäck alla dagar i veckan. Det får gälla som betyg och därför åker de av innan våren!

Tjing!
Tror det är ett bra val att köra märkesdäck istället. :tummenupp

"Cordiali Saluti" är en vanlig avskedsfras när man skriver brev på Italienska.

"Vänliga hälsningar" helt enkelt, men jag gör kopplingen till just avskedsfras när man tänker på kinesiska MC-däck.

Bye-Bye, helt enkelt.

Apropå däck och Xlmoto, ser att de även säljer Pilot Road 2, ett däck som kom på marknaden 2007. Inget fel på de däcken även om utvecklingen gått framåt rejält sen dess, men frågan är hur gamla däcken är? Tillverkas PR2 fortfarande eller är det gamla lagrade ostar?

Edit: dessutom ser jag att ett set i vanlig dimension (120 fram 180 bak) kostar 800 kr mindre än Road 5 från Hojdäck.se. Det tycker jag är för liten skillnad i pris för ett så pass gammalt däck.

Last edited:
Apropå däck och Xlmoto, ser att de även säljer Pilot Road 2, ett däck som kom på marknaden 2007. Inget fel på de däcken även om utvecklingen gått framåt rejält sen dess, men frågan är hur gamla däcken är? Tillverkas PR2 fortfarande eller är det gamla lagrade ostar?

Edit: dessutom ser jag att ett set i vanlig dimension (120 fram 180 bak) kostar 800 kr mindre än Road 5 från Hojdäck.se. Det tycker jag är för liten skillnad i pris för ett så pass gammalt däck.

Ja inte fan skulle jag välja PR2 framför PR5... inte minst med tanke på att PR4 närmast var en revolution vad gäller våtgrepp när det kom.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park