Coola tråden för exempelvis extremsport och skejting

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ja vill köra BMX.. men har inte råd att köpa en allt för dyr jävel, så om ni vet nån som säljer nåt billigt som ja kan börja på så :D
Se till att hålla utkik vid din närmaste cykelhandlare då denna säsong är slut eller i början på nästa då de vill bli av med alla osålda gamla cyklar. Är det en tydlig lackskada eller något så kan det finnas en viss prutmån.

Vad en BMX "bör" ha:
* 14mm axlar
* 3-delat vevparti
* dubbelbottnade fälgar
Övrig utrustning som pegs och gyro etc beror ju lite på hur du har tänkt använda den. Men det där är ganska grundläggande krav på en BMX för att den ska klara en del stryk.

Jag tävlar i motocross och kör BMX, dock på en väldigt avtagande nivå nu.
Har gått skärmflygkurs, missade provet, och fick en skaplig Lock-out och slog i backen, och på den vägen är det. Har flygit en gång i Frankrike på Dune De Pyla och hangat efter det. Har fått skapliga hjärnspöken efter det tyvärr, vilket har fått mig att tappa intresset.

På BMX är det mestadels street. Jag är dålig nu, har inte tid då jag bara kör cross. Tränar 3 gånger i veckan, och mekar och underhåller hojen resten utav dagarna så det blir inte mycket över. Men jag är väl nöjd. :va

Lär ju knappast kvala in här... men sjukt roligt är det..

Vattensängsmadrassåkning!

Du behöver:
1st sjö
1st madrass från en vattensäng (gärna modell större så fler kan åka)
1st motorbåt, minst 50hk
5-10st järnkulor, sådana som barn lekte med innan internet fanns
diverse rep avsett för vattenskidåkning.

Så här gör du:
Släng ner järnkulorna i madrassen och fyll den till hälften med luft. Skaka ner kulorna till ena hörnet i madrassen och knyt fast repet runt kulorna och fäst sedan ett handtag som man håller i när man åker vattenskidor. Sen åker man... förra sommaren slutade med näsblod och lättare hjärnskakningar. Vi var tre som åkte samtidigt och i 30 knop gör det ont att ramla av på varandra.

Se till att hålla utkik vid din närmaste cykelhandlare då denna säsong är slut eller i början på nästa då de vill bli av med alla osålda gamla cyklar. Är det en tydlig lackskada eller något så kan det finnas en viss prutmån.

Vad en BMX "bör" ha:
* 14mm axlar
* 3-delat vevparti
* dubbelbottnade fälgar
Övrig utrustning som pegs och gyro etc beror ju lite på hur du har tänkt använda den. Men det där är ganska grundläggande krav på en BMX för att den ska klara en del stryk.

Tackar..

Vet inte va jag ska använda den te riktigt, men skulle vilja ha en me pegs o försöka lära mig att grinda o hoppa o lite sånt skoj..
Ska fan gå ner te nån handlare o spela duktig o se mig för lite

"Ah fan vettu behöver en me minst 14mm axlar, 3-delat vevparti o dubbelbottnade axlar, ska leka lite vettu när man inte har nå för sig" :rofl

Min lilla räserplanka!

longboard_009liten_1151864887.jpg

.

Ingen som håller på med sån där street-luge eller vad det heter. Långa "skateboards" som man ligger ner och åker på nedför backar?
Har sett det på Eurosport några gånger och det verkar grymt!!!

Får man hänga här om man är kallvattensurfare? :tummenupp
Cyklar även bmx, både lite ramp och streetpark.

Ett par bilder på mig från västkusten för ett par år sedan. Surfat nästan i hela södra sverige, skåne, halland, östkusten, öland m.m.
Sen ett gäng andra resor som Hawaii, Australien, Spanien, Portugal, Stavanger och Lofoten i Norge m.m.

Bifogat

• 0022.jpg
    0022.jpg
    40.7 KB · Visningar: 58
  • 0023.jpg
    0023.jpg
    56.7 KB · Visningar: 69
Började med att cykla downhill i våras. Är dags nu för första tävlingen här vad det lider. Grymt jävla roligt är det :tummenupp
Kommer bli många åk i Gesunda i sommar samt ett och annat på Åreskutan.

http://www.blocket.se/vi/12329260.htm?ca=8_s e dedär nåt att ha?

Nån som kan hjälpa mig hitta nån bra BMX så billigt som möjligt att börja på...

Det där är en lite uråldrig hoj så at säga. Kolla på moderna cyklar, och sedan jämför utseendemässigt.
Om det är örebro du letar, detta är en relativt modern cykel. Bmx var ganska "långa" förr, nu är de korta o lite annan geometri.
http://www.blocket.se/vi/11818535.htm?ca=8_s

Kolla större cykelaffärer, de rukar ha bmxer till bra pris. Kolla märken som tex. GT, de har mkt hojjar för runt 2-3tusen

Last edited:
3005574 parkour är riktigt roligt, tyvärr så bor man i en liten stad där det inte finns så "perfekta" ställen, fast några guldkorn finns det :):)
Så jävla fult om man inte är grym på det.

Enduro/mx/Fmx (stabilaste tricket är "crash") klippdykning
Ska fixa fallskärms cert i sen sommar.
Vill dyka också men suger så kopiöst på att simma (långsam som ett fån)

Sen mtb för motion.

3011226 Så jävla fult om man inte är grym på det.

Enduro/mx/Fmx (stabilaste tricket är "crash") klippdykning
Ska fixa fallskärms cert i sen sommar.
Vill dyka också men suger så kopiöst på att simma (långsam som ett fån)

Sen mtb för motion.
Man behöver inte vara über på att simma för att dyka. Normala benmuskler räcker långt.

Det där är en lite uråldrig hoj så at säga. Kolla på moderna cyklar, och sedan jämför utseendemässigt.
Om det är örebro du letar, detta är en relativt modern cykel. Bmx var ganska "långa" förr, nu är de korta o lite annan geometri.
http://www.blocket.se/vi/11818535.htm?ca=8_s

Kolla större cykelaffärer, de rukar ha bmxer till bra pris. Kolla märken som tex. GT, de har mkt hojjar för runt 2-3tusen

Okey :/.. hmm.. fan vill ha nån BMX me handbroms fram o bak o pegs som man kan småleka lite på o ta sig till stora hojen på för en liten peng..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti