Coola tråden för exempelvis extremsport och skejting

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Här jäflar ska det diskuteras ovanstående.
Jag vet att det var nån sate här på forumet som hoppade från broar och sånt.

Själv åker jag longboard, kryper och klättrar i grottor, har nyligen hoppat bungy och även spikat fallskärmsläger och cert-tagning nästa sommar.
Funtar även på att flytta till Australien för att få ut det lilla extra av livet.

Vad gör du?

Här jäflar ska det diskuteras ovanstående.
Jag vet att det var nån sate här på forumet som hoppade från broar och sånt.

Själv åker jag longboard, kryper och klättrar i grottor, har nyligen hoppat bungy och även spikat fallskärmsläger och cert-tagning nästa sommar.
Funtar även på att flytta till Australien för att få ut det lilla extra av livet.

Vad gör du?

Vart ska du på fallskärmsläger?

Ja extremsporter gillar jag. Även fast jag är kasst på allt jag försöker mig på så försöker jag iaf.
Jag åkte asmycket skateboard när jag va liten, men jag la av efter ett tag. Men jag har funderat på å ta upp det igen. Men nu är ju inte mina trakter dom bästa för att åka skateboard då det inte finns nå ställen å åka på. Gävlekomun vägrar å bygga en skatepark osv. Men lägga pengar på kulturhus å sånt tjafs är okej!:huvet
Skulle va ascoolt å testa longboard. Lär va så jävla skönt å bara glida runt på :D

Det jag håller på mest med nu(kanske inte nu men när vädret tillåter) så åker jag skidor. Har åkt twintips i ca 4 år. Blir ju egntligen inte bättre på det heller men det är så sjukt kul å åka så jag fortsätter ändå. Åkte tyvär inget nu i vintras men till den här vintern ska jag försöka få nått jobb i sälen eller åre. Om det inte blir så att jag drar ut och reser. Australien är lockande då jag är skit sugen å testa å surfa! Men polarna vill till thailand så man får väll dra dit istället!

Vart ska du på fallskärmsläger?

Gotland. Skaru dit?

Skulle va ascoolt å testa longboard. Lär va så jävla skönt å bara glida runt på :D

Do it. Glider som en klick smör i en stekpanna. Det var två veckor sen jag gick utanför dörren utan min. Har den med mig överallt utom på krogen.
Bästa transportmedlet ever att använda till och från busshållplatser, polare, jobb och liknande. :tummenupp

Edit: Min bräda. Tämligen väl omhändertagen.
En Fibretech Fat'n'flat 960 med Holey-truckar och Abec11 Flashback 70mm 78a-hjul och plana dämprisers.
Jävligt nöjd med plankan. Det enda jag kan kommentera är att tailen är kortare än jag hade önskat.
Hopplockad efter mina behov och önskemål på Kahalani Stockholm.
www.kahalani.se

Bifogat

• DSC00532.JPG
    DSC00532.JPG
    79.7 KB · Visningar: 54
  • DSC00533.JPG
    DSC00533.JPG
    95.6 KB · Visningar: 63
Last edited:
Klättring, dykning, skärmflygning, grottkrypning.
Just ja. MC också. Det är extremt som fan.

Utöver supermoto och MX så är det snowboard, longboard och framförallt fallskärmshoppning som gäller.

Ni som hoppar fallskärm, vart hoppar ni? Själv är jag med i Linköpings-klubben, blir Bermuda-boogie i sommar på Skavsta! :yoparty

Testade att åka lite skateboard innan men har ingen att åka med här hemma så det blir inte av.

Väggen hemma i lyan...

Bifogat

• boards.jpg
    boards.jpg
    47.7 KB · Visningar: 115
Last edited:
Jag bmxar i dirt/street och ramp, blir mkt motocross också. Sen på vintern blir det ganska mycket snowboard :yoparty:yoparty

Det jag håller på mest med nu(kanske inte nu men när vädret tillåter) så åker jag skidor. Har åkt twintips i ca 4 år. Blir ju egntligen inte bättre på det heller men det är så sjukt kul å åka så jag fortsätter ändå. Åkte tyvär inget nu i vintras men till den här vintern ska jag försöka få nått jobb i sälen eller åre.
Kankse lite off toppic, men jag bara måste. Jag stör på så jääävla mycket på alla nybörjare man ser på diverse skidorter som kör twintip för att det är "inne", när det ända de gör är att ploga sig ned lite försiktigt i pisterna. Att hoppa och landa baklänges, och att åka baklänges funkar bra, iaf på amatörnivå. :fakta

Förövrigt så har jag provat fallskärmshoppning, jävligt häftigt var det men nog inget jag kommer börja hålla på med.

MC och Mountainbike.
Har länge velat ta licens i fallskärmshoppning och var nära med det ett år. Köpte dock en bil jag aldrig använde :3freak
Får se om möjlighet till det finns nu i sommar eller senare. Dykning skall också tas då det är billigt som fan här i Fredrikstad :tummenupp

Kankse lite off toppic, men jag bara måste. Jag stör på så jääävla mycket på alla nybörjare man ser på diverse skidorter som kör twintip för att det är "inne", när det ända de gör är att ploga sig ned lite försiktigt i pisterna. Att hoppa och landa baklänges, och att åka baklänges funkar bra, iaf på amatörnivå. :fakta

Förövrigt så har jag provat fallskärmshoppning, jävligt häftigt var det men nog inget jag kommer börja hålla på med.

Haha ja hoppa å åka baklänges å sånt kan man ju!

Och jag åkte twintips innan det var inne! Räkna ut att jag köpte min första twintipskidornär jag gick i 8an. Ett par salomon 540. Det va 02 det. Usch va gammal jag börjar bli =/

Det mest extrema just nu är väl att man duschar utan halkskydd. :rolleyes:

Hoppas på tid/ork/pengar för fallskärm framöver. Motorskärm verkar vara ett ganska avslappnat alternativ (dock dyrare).

Håller på med fallskärms-certet nu, jävla skitväder gick inte att hoppa idag. Sen är det enduro i skogen och Mc på gatan som gäller.

Åkte bräda en jävla massa år la dock av när man började på gymnasiet, tävlade också lite i cross country om de nu är så extremt vet jag inte:) Körde lite bmw ett tag också men de blev mest ramp och dirt, flatland är så satans svårt.

Har varit inne på fallskärmscert flera ggr men har inte motivationen att genomföra de.

Nu är jag sugen på att köpa en trial och hoppa runt på.

Åkte bräda en jävla massa år la dock av när man började på gymnasiet, tävlade också lite i cross country om de nu är så extremt vet jag inte:) Körde lite bmw ett tag också men de blev mest ramp och dirt, flatland är så satans svårt.

Åh fan. Jag kör också BMW. Både hoj och bil. Vad för BMW körde du?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti